Time  one day 3 hours 46 minutes

Uploaded March 24, 2017

Recorded November 2016

near Montblanc, Catalunya (España)

3a. Etapa de la 2a. Volta a la Província de Tarragona.
Sortim de la Plaça de l'Ajuntament de Montblanc i ens dirigim cap a la Muralla Medieval per la porta que dona al Convent de la Serra i allí agafem l'antic Camí del Cister, senyalitzat amb un Triangle vermell, en direcció a l'Espluga de Francolí. Atravessem l'Espluga F. i seguint pel Camí del Cister arribem a Poblet...FOTOS!!! Abans de començar a pujar a les Muntanyes de Prades atravessem les vinyes de Riudabella. Passem a tocar del Castell de Riudabella, antiga residència dels Monjos de Poblet. Val la pena parar a visitar-l'ho.
un cop estem sota la Serra de les Muntanyes de Poblet comença una llarga i dura pujada cap a Prades. Primerament la pista està bastant malmesa...després s'arregla bastant. Estem en un bosc preciós d'alzines...i bosc de rovellons hehe !!!. Passem a tocar d'unes mines de plom abandonades ja fa molt temps, però encara hi podem veure alguna maquinària...tot plegat bastant curiós.
Després de la pujada més dura arribem al Coll de les Masies...parada i descans !! Seguim pujant, ara ja dintre de les Muntanyes de Prades i per sota del seu cim més alt...El Tossal de la Baltassana, que ens quedarà a la nostra esquerra abans de començar la ben merescuda baixada. Plaça de la Font Vermella de Prades !!! Dinar.
Surto per la carretera que porta a Albarca i la deixo abans d'arribar a una granja, agafo una pista indicada que segueix pujant. Estem a la Serra de la Gritella, que després de superar el seu màxim...comença un descens vertiginós fins Corrnudella...una baixada fantàstica !!! Faig nit a Lo Refugi a Cornudella de Montsant...superbé...plè d'escaladors i molt bon ambient.
Després de descansar i un bon esmorzar, agafo la carretera que porta a Alforja per deixar-la 1Km. més enllà. Agafo una pista ben senyalitzada en direcció al Coll de Conill i l'Ermita de l'Assumpta. Aquí podríem triar camí per anar a Poboleda, però aquest triat és molt divertit. Passem pel Coll de Quatre Camins i de baixada fins a Poboleda. Surto de Poboleda (en baixada) en direcció al Riu Siurana i al Mas de Senén. Anem per pista...però quan s'acaba toca carregar la bici un bon tròs fins al collet...i després també trobo un camí molt "trialero" per arribar a Porrera. A Porrera...FOTOS !!! Vaig en direcció a Falset...vinyes i més vinyes !!!...fortes pujades i baixades...és el que té el Priorat !!!
Arribo a Falset per una bona pista ...i cap a l'Ajuntament a fer la Foto !!!