6.2

near els Pallaresos, Catalunya (España)

Ruta força entretinguda que discorre gairebé tota ella per pistes, amb algun que altra tram asfaltat.

Des de Pallaresos anem direcció a la Secuita per una pista un xic pedregosa, però que ens evita haver de passar per la carretera que uneix ambdues poblacions. Un cop a la Secuita anem per la carretera de l'interior fins a l'Argilaga (aquest tram de carretera gairebé no té trànsit) i d'allí fins a Renau per una pista amb algun que altra tram amb més pedra que altres, però que en general no ofereix massa dificultat. Un cop a Renau, agafem el camí (GR) que ens portarà a Vilabella, amb la companyia de les vinyes d'aquesta zona. Des de Vilabella a Bràfim anem per un tram asfaltat i d'allí direcció a Montferri i cap a Salomó per una pista que ens farà suar de valent (en especial el tram anomenat "la polla rossa"). Val a dir, però, que ni a Montferri ni a Salomó entrem a la població, però hi estem a tocar.

La part final de la ruta ens porta cap al Corral del Neri, d'allí al pantà del Catllar i finalment a la Urbanització de la Cativera, des de la qual accedim al terme dels Pallaresos.

Ruta d'un nivell físic mitjà i d'una dificultat tècnica baixa. Per cert, no feu cas de la durada, ja que hem parat força estona a esmorzar i hem anat a un ritme molt tranquil, per tant, és una ruta que es pot fer en força menys de 3h.