PEP B

Uploaded July 13, 2017

Recorded July 2017

6.3

near Queralbs, Catalunya (España)

Ruta espectacular d’alta muntanya. D’aquelles que justifiquen que per on es passa a peu també es passa en bicicleta. La pujada de Queralbs fins al Puigmal ja és una clàssica. Continuar per lOlla de Núria de Puigmal fins al Noucreus és una constant de pujades i baixades. Una vegada assolit el Puigmal es passa pels cims de: Pic Petit de Segre, El Segre, El Finestrelles, El Pic D’Eina, El Noufonts, el Noucreus fins arribar per últim al cim de la Fossa del Gegant. Tots estant entre 2600 i 2900 metres d’altitud. Molt trams de pujades s’han de fer a peu però les baixades són molt tècniques i fascinadores, pràcticament 100% ciclables tot i que per prudència, algun trams els he fet a peu. No es tracta de donar feina als serveis d’emergència.
Aquí dalt tot és pau, silenci i un relaxament per les vistes a Núria, a la Cerdanya, a una pila de cims encisadors i més enllà....
La baixa de Noucreus fins a Núria 100% ciclable, és tot un luxe. De Núria a Queralbs pel camí Vell últimament s’ha deteriorat una mica però malgrat tot s’ha de fer perquè és el més directe per arribar al final de la excursió.
Un factor important per assegurar l’èxit d’aquesta ruta és el temps. Alerta perquè en condicions adverses la ruta pot ser un infern. Val a dir que jo vaig ensopegar un dia molt assolellat.