-20 f

near Agres, Valencia (España)

MTB: 10 ciclistes pujem al tren en Alzira i Carcaixent i ens n'anem a Agres, amb transbord a Xàtiva. Ens falta un cuquet a qui trobem a faltar i que lamentem la confusió sobre l'hora d'eixida del tren, que ens va privar de la seua grata companyia. A les 8:45 comencem a pedalejar des del baixador d'Agres, la ruta que ens havia preparat Pepe Abarca se les prometia. Ens vam ficar en faena per camins de terra cap a la Font del Baladre, per a realitzar una preciosa senda de quasi 4 Km. que va fer les delícies de tots. Continuem, sempre per camins, a l'Albufera de Gaianes i a Beniarrés amb el seu túnel. Fins a arribar a la xopada i el riu hem de tirar peu a terra en un canyar molt atapeït que ens impedia pedalejar (uns 50 m.) Una vegada en l'enllaç de Lorcha només ens queda que disfrutar de la Via Verda i el Serpis, amb la seua tranquil·litat i bells paratges. A partir de Lorcha el tram és ràpid, creuant els túnels amb precaució, perquè no hi ha llum i és convenient portar per a evitar alguna caiguda. Sobre les 12:00 arribem a Villalonga, lloc previst per a reposar forces amb uns bons bocadllo, millor companyia i molt bona atenció per part de les xiques del Bar Còpia. La volta, amb prou asfalt, la fem pel Grau i la Platja de Gandia, que recorrem pel carril bici fins a l'aparcament de la platja naturista. Abandonem la Safor per a dirigir-nos a Benifairó i La Barraca d'Aigües Vives per camins i el traçat de l'antiga via. Refresquem en La Barraca i afrontem l'últim tram, conegut però sempre divertit, el Pas del Llop. Tan sols queda arribar cada un al seu destí i esperar amb ànsia una altra ruta tan divertida.

ALBUFERA

NO HACER

• Photo of rutadura

rutadura Aug 12, 2014

Una de les rutes que es repetix i enganxa, té dos parts, la primera sobre terreny nou desconegut fins al moment, com la chopada del Riu Serpis, molt entretingut i una calma silenciosa digna de respectar. La segona més corredora i que dóna per a estirar la cadena. En el seu conjunt una excel·lent proposta per a passar un dia fabulós.