Time  4 hours

Recorded May 2015

4.9
9.8

near Igualada, Catalunya (España)

CompeGps Land
● Traçat i altituds corregides amb arxiu MDT05
(abans de penjar el track) ●

☞ Temps en mov.: 3h (aprox)
☞ Desnivell acum.: 1.095 m+ / 1.095 m-
☞ Pendent màx./mín.: +24,5 / -33 %
Gràfica de pendents

Anoia -- Igualada > Carena de la Tossa de Montbui > Turó de la Censada > sender de la riera de la Fou (de Tous) > Ca l'Amigó > Bosc de la Muntanya > corriols de la Tossa > Montbui (Sant Maure) > Igualada

Tralla de ruta! Ben dura pel desnivell acumulat, i no menys maca gràcies a l'entorn de la Tossa de Montbui i la seva carena plena de turons, colls i torrents, a més del paratge frondós i singular de la Fou de Tous... En general, anem alternant trams de camins forestals en les pujades i corriols variats durant les baixades, és ben entretinguda!

● Actualitzacions ●
☞ agost/2017 - desbrossat tot el sender de la riera de la Fou.
☞ agost/2017 - nova alternativa en els corriols de baixada del Bosc de la Muntanya (veure wp.30).
☞ juliol/2017 - desbrossats els corriols dels voltants de l'Alzina Mil·lenària.
☞ agost/2016 - arreglats i desbrossats (o revisats) tots els corriols de baixada del Turó de la Censada a la riera de la Fou (inclòs).
☞ agost/2016 - desbrossats els corriols de baixada de la Tossa.
☞ agost/2016 - remake parcial - track editat i tornat a pujar.
☞ maig/2015 - ruta original .

● Apunts de l'itinerari ●

Anoia -- Igualada > Montbui (Vista Alegre) > Camí de Can Lledó (anem pujant lleu entre camps, amb vistes molt obertes de l'entorn) > camí en dir. al Coll del Guix (creuem el Torrent d'en Feliu, entre margues, per un baixa-puja pronunciat) > Camí de Can Vila-seca (voregem el barranc del torrent, des d'altura; a mà esq veiem el Mas Boret tot rodejat de margues) > Plana del Coll del Guix (seguim un tram d'asfalt, fins al pròxim trencall amb indicadors) >>

>> 1a pujada a la Carena de la Tossa, pel camí del Torrent de la Ferrana (força llarga i dura) > arribem a la cruïlla del Turó de Can Vidal (seguim un tram del camí-pista forestal i carener) > baixada de la carena fins a la carretera de la Llacuna (i els camps i boscos del Torrent de Garrigosa) pel Camí de la Ferrana (pista costeruda i amb revolts) > 2a pujada a la carena, pel Camí de Ca l'Amigó (camí forestal que creua el solell de la Muntanya de les Comes) fins al Coll de Ca l'Amigó (al final hi ha una rampa costeruda i formigonada) >>

>> pujada, i ben dura, al Turó de la Censada (per camí pedregós, costerut i amb revolts; al final s'estreny com un corriolet entre un entorn frondós) > Mirador del Turó de la Censada > baixada llarga per corriols variats des del turó fins ben bé al Mirador de la Fou (el tram central és un corriol marcat al llarg d'un camí ple de rocs, tot vorejant la Serra del Grau) > Mirador de la Fou de Tous (hi arribem per un tramet de pista, des del comellar situat al peu de la serra; és com un balcó on veiem, des d'altura, el Saltant de la Fou de Tous, el seu toll i tot el barranc de la riera... un raconet encantador!) >>

>> baixada pel sender de la Riera de la Fou (passem per la Cova del Diable, entre un entorn molt atapeït i maco; trobem grans roques en algun punt, difícils de superar...) > seguim vorejant la riera per camí fins a tocar de Can Vidal i el Toll de Puget > pujada a l'antic Mas Montserrat i tot seguit a Ca l'Amigó (comença un camí pedregós i al final una pista costeruda) > baixem a la bassa del Torrent de la Fou de Cal Milà (d'inici per la pista que voreja el comellar de Ca l'Amigó, fins a tocar del Coll Vic, on agafem 2 corriols q retallen el traçat, fins a arribar a la bassa) >>

>> 3a pujada a la Carena de la Tossa, tot fent un puja-baixa pel Bosc de la Muntanya (per camins pedregosos i costeruts) fins a la cruïlla del Camí de la Ferrana > camí forestal de la carena en dir. a la Tossa > a la 2a cruïlla del Turó de Can Vidal, girem a l'esq tot baixant per camí fins a l'enllaç amb els corriols de l'Alzina Mil·lenària i de l'Obaga del Bosc del Benito (fem un baixa-puja) > cruïlla del Bosc del Benito (reemprenem el camí-pista carener) > Mirador del Pla de la Tossa > collet de la Creu de la Tossa (després de baixar de les antenes) > restaurant de la Tossa i l'església de Santa Maria (arribem fins al parking de busos de la carretera, davant del restaurant, on ja tenim vistes com un mirador) >>

>> baixada de la Tossa per corriols fins a la Clota (comença amb el tram escalonat des de la Creu de la Tossa, que baixo a peu, uns 10 esglaons, i tot seguit ja continua un bon tram de corriols variats i tots de baixada pronunciada; a tenir en compte: mentre baixem, a la cruïlla dels 4 camins el corriol de més a l'esq, el que segueix la ruta, és de dificultat "moderada", si continueu recte seguint l'indicador, baixareu pel tram "difícil"; per afegir, el corriol que ens queda a la dreta ha quedat impracticable, no l'agafeu mai!) >>

>> arribem a la cruïlla de la Clota i tot seguit a la cruïlla de la Rasa de la Font del Llop (ambdues tenen indicadors; tot de baixada) > corriolet de la Rasa de la Font del Llop (anem vorejant la rasa, passant entre pins i alzines, baixant lleu) > Camí de la Font del Llop > Montbui (Sant Maure) < Igualada ||

Tot i la duresa de la ruta, espero que us diverteixi tant o més que a mi!

Igualada, comarca de l' Anoia, província de Barcelona.
!!! NO baixar per aquí !!! El corriol ha quedat cobert de matolls i no és massa agradable passar-hi amb bici. Com a alternativa, i fins i tot més interessant, seguir recte un mica més i baixar pel corriol de la línia elèctrica, amb un parell de rampes de descens, fins a enllaçar amb el mateix corriol de la ruta. Poc més endavant, ja trobarem el camí-pista principal... Tot aquest nou tram de la ruta l'he netejat i desbrossat durant l'agost de 2017. A més, he eixamplat algun punt del descens de la lín. elèc., fent-ho més segur. Parlant d'aquest descens, no és massa difícil, ja que són un parell de rampes fortes seguides de rectes on es pot frenar bé...