Uploaded April 27, 2015

Recorded April 2015

5.0
10.0

near Igualada, Catalunya (España)

CompeGps Land
:: Traçat i altituds corretgides amb arxiu MDT05
(abans de penjar el track) ::

╞ Temps en mov.: 2h55' || Vel. en mov.: 11,0 km/h
╞ Ascens acum.: 825m+ || Des. acum.: 792 m-
╞ Pendent màx.: 34% || Pend. mín.: -37%
Resum desnivells | IBP: 85/49 (D) | Ciclable: 97%

Anoia -- Igualada > Vilanova del Camí > corriols de la Serra de la Guàrdia, les Garrigues, la Torre de Claramunt, i la Pobla i el Castell de Claramunt

(25-04-2015) Una ruta que va enllaçant uns quants corriols, alguns de curts i d'altres no massa llargs, entre camins que recorren la Serra de la Guàrdia i els termes municipals resultants de l'antic llinatge dels Claramunt, la Torre i la Pobla de Claramunt. També arriba als murs del castell, seguint el camí cimentat que l'enllaça amb la Pobla, construït a l'extrem llevantí de la serra.

► Resum de dificultats

Baixades : 2++/5 : La dificultat no és generalment difícil, crec que ve donada per diversos esglaons que trobem al llarg de les baixades per corriol, són puntuals i aïllats però rocosos i elevats que faran posar peu a terra a més d'un... D'altra banda, també està el corriol de baixada del Castell, lo més fomut de la ruta, amb un tram final molt inclinat (-33%), ple de pedrots i amb desnivell lateral, que genera risc de relliscar costa avall... No tant arriscat, recordo tres trams curtets de descens per corriol, repartits pel recorregut i senyalitzats al mapa, amb desnivells que superen el -20%.
Pujades : 2+/5 : ...

:::: Itinerari ::::

>> Inici PK 0
Sortim d' Igualada pel passeig del Rec, tot rodant planament a la vora de l'Anoia > continuem pel Parc Fluvial de Vilanova fins a la Zona Esportiva de Can Titó > pista de la Plana de Can Titó > pujada del bosc del Cosconar (rampes dures, molt suadora) > pujolet del Cosconar > sender carener fins al peu del Pujol de la Guàrdia, on trenquem a la dta per un corriolet en descens (per començar hi ha un esglaó molt bèstia que s'ha de baixar a peu); quan es fa pla, a l'esq trobem un camí rocós que ens condueix als camps de les Garrigues. >>

>> PK 7,7
Camí de la Pobla de Claramunt a les Garrigues (durant el camí ens desviem dues vegades per agafar uns corriols curtets en descens) > volta per corriols de les Garrigues (per començar, fem un puja-baixa al peu de dos petits turons, amb trams d'arrels; més endavant trobem de baixada un tros de pista seguida d'un trencall que ens fa travessar el llit de roca d'un torrent, i continuar pel següent tram de corriol; al final tornem a enllaçar amb el Camí de les Garrigues, però hem de baixar a peu 3 esglaons molt elevats...) >>

>> PK 10,4
aquí ens trobem al camí del nord de la urbanització, separats de les cases pel barranc del Torrent de les Garrigues; fem un puja-baixa i en el moment en que travessem la llera del torrent, a mà esq comença un altre tram corrioler que torna a pujar, i fort, fins que voregem les tanques de dos jardins, i on tornem a baixar fins al carrer del límit oest de la urb. (hi ha un altre pont de pas pel torrent) > pugem el carrer i al final a mà dta sortim per un camí forestal; quan trobem un coll, trenquem a l'esq per un corriol fomut per xaragallas, i finalment pugem la serreta a peu per una rampa curta molt costeruda (30%); a dalt trobem un regalet, ara toca baixar per un tram curt de descens (-25/-30%) fins a enllaçar amb la pista següent i donar per finalitzada aquesta etapa de corriolets per les Garrigues... >>

>> PK 12,4
comença etapa pistera en direcció a la Torre de Claramunt: comencem tot passant entre camps i pujant i baixant pels ponts de pas dels torrents, fins a fer l'ultima baixada llarga i topar amb la carretera de Carme a la Pobla (BV-2131) on de seguida creuem el pas de la Riera de Carme a l'altura de Cal Morera Mestres > pugem fort pel camí de la Finca de Cal Morera i més endavant ens endinsem al Bosc del Morera, amb una ziga-zaga llarga per arribar al pla de dalt > trobem unes masies petites i trenquem a l'esq pel camí del Pla de Cal Vila-seca fins a arribar al mas. >>

>> PK 17,6
a partir de Cal Vila-seca ens ve un tram de descens per arribar al pont del Riu d'Agost i, finalment, a la Torre: baixem per un seguit de camins rocosos i fomuts, amb desnivells del 20%, travessant l'obaga frondosa, fins a arribar al pont; aquí trobem un racó fresc i ombrívol, on el riuet s'eixampla i forma un entorn humit encantador; hi han un parell de bancs per sentar-se i parar-se a contemplar... ara només ens queda la pujadota del Camí de la Font i entrar als carrers de la Torre de Claramunt > pugem a la Plaça del Castell per veure la fortificació i després seguim carrers fins al Poliesportiu De Vinçó. >>

>> PK 20,0
al poliesportiu de la Torre, agafem un camí forestal on poc després trobem un corriol (a mà dta) que ens enllaça amb el sender del torrent i la Font de Vinçó (aquest corriol/enllaç que he seguit ha quedat molt descuidat, així que s'ha de buscar una variant per arribar a l'entrada del sender) > baixem per aquest sender del Torrent de Vinçó, entre trams humits, rocosos i amb algun esglaó, creuem l'aigüeta de la Font i arribem a un camí que comunica amb la carretera de la Pobla al Xaró; la creuem i baixem pel Camí de Can Solà fins a la masia i el seu pont, on creuem la Riera de Carme i entrem a la Pobla de Claramunt >>

>> PK 22,3
pugem carrers de la Pobla fins a topar amb al carretera, on trobem el començament del Camí del Castell, força costerut anem vorejant algunes casetes fins al trencall principal de la pujadota al Castell de Claramunt; a partir d'aquí sumarem 125 m d'altitud per arribar al castell, i encara que el camí està formigonat, la pujada es fa ben dura... i maca també, per les vistes que anem guanyant amb l'altura > després de tocar els murs de la fortificació, baixem un tram del camí fins al 1r revolt, on veiem un corriol que baixa la costa directament, força costerut i tècnic, i que seguim fins a un revolt ben marcat a la dreta; aquí comença un tram marcat a la roca, amb una rampa inicial molt picada i amb pendent lateral, cosa que ens pot fer relliscar costa avall, bastant perillós (ho he fet a peu); tot seguit el corriol "es calma" i podem rodar bé fins a baix, i acabem a uns camps que, malauradament, en llaurar-los s'han carregat el camí... així que toca caminar una mica fins al camí d'entrada >>

>> PK 24,7
enllacem amb el camí dels camps situats entre les serres de la Guàrdia i de la Ninota, pugem un mica i al final trobem el trencall del Camí del Moletons, que acaba de pujar-nos fins al peu del Pujol de la Guàrdia > arribem a la mateixa cruïlla per on hem passat en l'anada i comencem un tram de baixada per corriols (paral·lel al mateix camí/pista) amb poc desnivell però ple d'arrels i, més endavant, de pedres... al final tornem a enllaçar amb la pista i la seguim de baixada planera, amb bones vistes de la Conca a mà dta, fins a la cruïlla del Cosconar... >>

>> PK 27,6
a partir de la cruïlla comença l'últim tram de corriols que ens condueixen al Parc Fluvial de Vilanova; baixem una mica i a l'altura de la línia elèctrica trenquem a l'esq per un corriol completament marcat a la roca, que baixa costerut i bonyegut tot retallant el camí ample; tot seguit trobem el camí que baixa al Parc i més endavant ens desviem a l'esq per una altra variant corriolera, aquesta pedregosa i després marcada al peu d'un turó, fins a trobar novament el camí del parc i poc després tot el seu passeig... Xino xano, ja tornem a Igualada tot entrant pel Rec, i a la dutxa Titu! ||

corriol del túnel de pas per la C-37

trencall esq - corriol del Torrent del Cairó

Information

(anada) seguir recte - camí del Cosconar (pujada molt dura)

ft- trencall dta - variant menys empinada x arribar al pujol del Cosconar

ft- corriol d'enllaç al pujol del Cosconar

ft- pujol del Cosconar (a prop) | inici sender de la Serra de la Guàrdia (puja-baixa mig rocós)

ft- final descens pronunciat (sender de la Serra de la Guàrdia)

ft- tram pelat amb bones vistes | sender de la Serra de la Guàrdia

Pujol de la Guàrdia | 488m

anada: trenc. dta - corriol descens (esglaó inicial molt elevat) | tornada: trenc. dta - inici baixada x corriol amb arrels

petit jardí empedrat (accessible) | torno enrere a peu fins a enllaçar amb camí/corriol

enllaç amb camí/corriol (de baixada planera però té un pas molt rocós...)

ft- vistes al Castell de Claramunt

(anada) enllaç amb el Camí de la Pobla de Calaramunt a les Garrigues

inici corriol curt de descens (amb un esglaó rocós molt fomut)

les Garrigues

trencall esq (per petita rampa de pujada) - inici corriol amb arrels (pujada planera però irregular)

ft- corriol per les Garrigues (tram pla, bifurc. a la dta per baixada fins a camí)

trenc. dta - corriols baixada al torrent, 2 variants (baixa-puja pronunciat), continua corriol descuidat

ft- arribada al camí de les Garrigues (després de baixar a peu per l'enllaç de roca)

trncall esq | corriol de pas pel Torrent de les Garrigues (baixa-puja pronunciat)

enllaç amb corriol d'aquest petit turó (de pujada, s'han de fer algunes passes a l'inici degut al pendent fort)

inici baixada curta fins als carrers de les Garrigues

trncall esq | corriol de pujada amb tram central fotut per roderes i xaragalls

tram a peu per corriol molt costerut

final tram a peu | inici corriol de descens (començament molt inclinat)

comença etapa pistera fins a la crtra. de la Riera de Carme | Camí de Cal Cases

Cal Cases

el Llop

Solana de Cal Cases

bifurc dta | pista cap als Plans del Llobató

ft- trencall esq | pista pels Plans del Llobató

Solana de Cal Guineu | possible corriol alternatiu (puja-baixa)

doble trencal - esq i dta (abans d'arribar a masia amb estables)

Turó de la Solana de Can Guineu | 351m

ft- vistes a baixades del Turó de Can Guineu | inici camí q travessa la Finca i Bosc de Cal Morera

River

ft- pas per la Riera de Carme

Bosc de Cal Morera

ft- travessant la Finca de Cal Morera | vistes a la Torre de Claramunt i el Castell

trencall esq | Cal Vila-seca | comença baixada amb trams rocosos

ft- trencall dta | per nou tram de sender (Pla de recuperació de camins històrics)

enllaç amb camí rocós de baixada al pont del riu (i amb corbes)

River

ft- pont pel Riu d'Agost

ft- font del Camí de la Font

ft- Plaça del Castell de la Torre de Claramunt

cruïlla de camins - girar a l'esq

ft- parada descans

inici corriol molt descuidat (costa veure el traçat, tapat per herbes i matolls)

enllaç amb corriol ben marcat (curt descens)

enllaç amb sender del Torrent de Vinçó

trencall dta | nou sender de la Font de Vinçó (de baixada amb trams humits, rocosos i algun esglaó)

ft- sender de la Font d'en Vinçó

Font de Vinçó (l'aigüeta travessa el sender)

enllaç amb camí (puja una mica)

ft- vistes a la Serra de la Ninota

trencall esq | a camí del pont de Can Solà

pont de Can Solà

Information

ft- la Pobla de Claramunt | Carrer de l'Art

inici Camí del Castell (és tot formigonat però molt dur de pujar)

Castell de Claramunt | 452m

ft- inci corriol descens | vistes (es fa de nit...)

inici tram molt inclinat, de roca i amb pendent lateral (la 1ª meitat l'he fet a peu))

bancals llaurats i corriol desaparegut (a peu fins al camí d'entrada)

final tram a peu pel bancal | comença camí de baixada

comença tram llarg pistero

bifurc esq | Camí dels Moletons

corriol de baixada amb corbes i arrels

inici tram de pista fins al Cosconar

(tornada) trencall esq - corriol tot de roca i de baixada (esglaó inicial)

trencall esq | camí tot rocós, de baixada

inici corriols paral·lels, trams puja-baixa

passeig del Parc fluvial de Vilanova del Camí

• Photo of 200

200 Aug 26, 2016

Crec l'he fet al revés aquesta la ruta , he hagut de fer alguna modificacó , bé crec que en realitat només la part del castell de la la Pobla , al fer-la al revés m'ha estat impossible tobar el corriol pertinent , que en el meu cas era de pujada.
    Tota la resta molt bé una ruta molat xula i recomanable , he passat per llocs per on crec que no habia passat mai.

Gràcies !! ;-)

Albosc Albert Aug 28, 2016

Hola! osti... quina liada amb la ruta al revés! Sincerament, amb aquesta ruta vaig anar a descobrir alguns corriols i camins que no coneixia, i vaig preparar-la per trobar pujades amb menys pendent que en les baixades, fent-la al revés et deu haver costat un ou i mig! :P

I bé, algun corriol si que em va donar una mica pel sac, però en general bé. Els de la Serra de la Guàrdia, el de la baixada al Pont del Riu d'Agost i el de la Font de Vinçó són ben xulos!
    El que em va decebre va ser el final de la baixada del Castell de Claramunt, on el corriol acabava en un camp llaurat on havia desaparegut el camí. Com a alternativa, que encara haig de provar, intentaria seguir baixant recte enlloc de trencar a la dreta per la baixada de roca (i que vaig començar a peu...) i, poc més endavant, a mà esquerra, comença un corriol de baixada picada entre algunes barraques de pedra, i que acaba de nou a baix del camí formigonat...

Bé 200, t'agraeixo molt la valoració!! M'alegra després del temps dedicat en arreglar el track i penjar les fotos... ;)
    Molta sort amb tot, ens anem seguint!

Albosc Albert Aug 28, 2016

Per cert, me n'adono que em vaig quedar a mitges amb la descripció, aviam si m'animo després i ho faig!

• Photo of 200

200 Aug 28, 2016

No creguis que va costar tant , poder si algún troç , la gent de la btt som molt patidors , una mica sado i tot ja ja ja ja ja.

La zona del castell es la que et comentaba , que em va resultar impossible , jo també he vist , pel mapa , que es possible baixar però per un altre lloc .

M'agraden moltes de les teves rutes , tant en btt com en running , no està de mes felicitar-te quan agafo alguna ;-).

Ens veiem.

Albosc Albert Aug 28, 2016

jaja! 'no hay doló'! Sí que agrada patir, sí, i amb dies de calorada, prefereixo sortir amb la bitxa que córrer pel monte... Suem litres però l'airet de les baixades és molt agraït. jarrr
    M'alegra molt el comentari titu, així dóna gust penjar rutes!