Uploaded February 22, 2016

Recorded February 2016

6.6

near Igualada, Catalunya (España)

CompeGps Land
● Traçat i altituds corretgides amb arxiu MDT05
(abans de penjar el track) ●

☞ Temps/Vel. en moviment: 3h53' | 11,0 km/h
☞ Ascens/Des. acumulat: 1.152 m+ | 1.150 m-
☞ Pendent màx./mín.: 28% | -36%
Resum desnivells | IBP: 95/58 (D) | Ciclable: 98%

Anoia -- Igualada > corriolada entre Òdena i Maians

Com ja diu el nom de la ruta, amb aquest recorregut enllacem tot de corriols entre el municipi d' Òdena i el poblet de Maians, repartits sobretot en els trams de baixada, gaudint de descensos ràpids i d'altres més trialers i lents... Per a les pujades, tret d'alguna excepció, la majoria són trams de pista i camins entre camps.
D'entre els corriols, n'hi han 4 en concret que els hem recuperat, en companyia o tot sol, aquests darrers mesos... Els descobriràs sobre mapa i entre els apunts de l'itinerari ;)

Parlant de les fotos, es nota que estan fetes en dos dies diferents, i es que el dia de la ruta vaig tindre una punxada lletja que em va deixar a peu (faig servir càmares amb líquid, però davant d'un tall no s'autoreparen...). Així que he tingut que completar la ruta en dos dies seguits.

● Actualitzacions ●
- Juny/2017 - corriol del Cup del Seuva (km 28,6): desbrossada ràpida.
- Juny/2017 - corriol del Puig de Mussoll (km 19): desbrossada completa.
- Febrer/2017 - corriol de la Rompuda (km 14): netejada la 1a meitat.
- Febrer/2017 - corriol del Mas del Vent (km 10,7): desbrossada completa.
- Juny/2016 - corriol del Mas del Vent (km 10,7): netejada i desbrossada la 1a meitat.
- Juny/2016 - corriol llarg del Torrent de Can Brunet (km 29,4): neteja completa.

● Dificultat tècnica ●
☝ Pujades : 2++/5 : màx.: corriols del Torrent de Permanyer i del Puig de Mussol.
☟ Baixades : 3+/5 : màx.: corriols d' Òdena, del Mas del Vent, de Cal Viladés, del Puig de Mussol i del Pla d'Aguilera (el del "pecado").

● Apunts de l'itinerari ●

INICI : Igualada, sortida per la crtra. a Òdena > PK-3,3 : trencall pel corriol d'Els Esterrers, passat el pont de l'A7; anem vorejant camps i xaragalls de margues blaves; així entrem a Òdena pel camp de futbol i evitant un tram de carretera > PK-4,9 : Camí Vell d' Òdena a Can Brunet > PK-5,8 : descens per circuit de BTT, amb rampes de salt (la majoria són evitables) i final trialer > PK-6,1 : camí/pista que voreja el Torrent del Rossinyol fins al Pont de la Riera; a meitat camí trobem un corriolet de baixada que retalla el traçat > PK-6,9 : pujada des del pont per enllaçar amb la pista / Camí de Can Sabater > PK-10,0 : seguint la pista arribem a Can Sabater, passant abans per les Casetes de l'Enric, i seguim pujant lleu fins al Mas del Vent >>

>> PK-10,7 : al mateix revolt del Mas del Vent, seguint recte comença un corriol de baixada al Torrent de Cal Roig, amb passos d' enduro; act. juny/2016: hem netejat el començament ja que estava quedant impracticable degut als pins, i és on trobem dos passos amb rocalls i fomuts de baixar... més endavant és més planer i va resseguint el torrent; és ben xulo! també trobem una intersecció amb una pista, tanmateix de seguida trobem el trencall per continuar el corriol, ara més fangós > PK-12,0 : acabem el corriol als Cups de l'Enric, i comencem un tram llarg de pujada per camins-pista per arribar al peu del Pla del Servitge (un dels plans elevats que manen de la solana de la Serra de Rubió), abans voregem Can Brunet i Ca l'Aguilereta > PK-14,0 : descens pel corriol de la Rompuda: el tram més inclinat el trobem a meitat camí, el demés és més planer i amb vàries corbes; les vistes mentre el baixem són esplèndides! >>

>> PK-15,5 : enllacem amb el Camí de Can Brunet, després d'un descens per pista malmesa en finalitzar el corriol, que va resseguint el Torrent de Can Brunet, pujant i baixant > PK-16,2 : just abans d'arribar a la masia, trenquem per un corriol que, tranquilament, ens baixa a un pas pel torrent (d'inici travessa uns camps, per una rampa forta) > PK-16,7 : enllacem amb el Camí de la Caseria d'en Ripoll i comencem l'etapa de pujada a Cal Viladés; per aquesta pista passem per davant de l'antiga Caseria (ara en ruïnes) i tot seguit per la Terrisseria romana de Viladés (o les seves restes, protegides de la intempèrie per estructures blanques, que es veuen d'una hora lluny) > PK-17,5 : més endavant, sortim de la pista per un camí que travessa dos petits turons entre camps, força malmès > PK-18,1 : arribem a Cal Viladés, passem per davant la masia, pujant per una rampa forta i girem a la dta... >>

>> PK-18,3 : inici del corriol de descens endurer fins al pas pel Torrent de Permanyer; d'entrada trobem una gran rampa i continuen passos esglaonats i força esgavellats, a més, hi ha un seguit de desdoblaments (molt curts) en que s'ha d'escollir el camí bo, ja que una banda és ciclable però l'altra, brutalment trialera... emoció! > PK-18,7 : travessem el Torrent de Permanyer (normalment està sec) i comencem el tram de pujada al Puig de Mussol per dos corriols seguits: el 1r és rocós i té pasos esglaonats, on és molt difícil no posar peu a terra menys de 4 vegades, i el següent és completament un mantell de pedres i el pendent augmenta progressivament, fins a l'esglaó final... > PK-19,2 : arribem al Puig de Mussol: aquí ens ve per davant un descens per corriol amb corbes i vàries rampes inclinades (aquest tram l'hem netejat recentment, desbrossant-lo i talant el pins joves de les vores del camí) > PK-19,9 : a baix enllacem amb el camí / pista del Cup del Seuva i ara el pugem un tros > PK-20,2 : en sortim pel corriol de baixada al Torrent del Rossinyol, que comença trialer i semblant a un torrent enfonsat, amb bon desnivell, a més trobem arrels que fan d'esglaó... tot seguit ja no té tanta inclinació i continua vorejant una torrentera >>

>> PK-20,9 : final de la baixada i trobem el camí que ens puja a les cases de Samuntà i Cal Rossinyol, on continuem pujant fort fins a trobar la carretera vella de Manresa (C-37z), passant per davant del restaurant Els Cups (antiga Torre dels Senyors); tota aquesta zona ha quedat dessolada per l'incendi de l'estiu passat, a més, aquests dies s'estan talant tots els pins cremats i l'efecte és doblement xocant > PK-22,0 : inici del corriol de la C-37z: va paral·lel a la carretera però pujant i baixant per vàries rampes; divertit de seguir, però degut als treballs de neteja de l'incendi, avui tot el corriol estava ple de branquetes de pi cremades i costava veure el traçat, espero que després dels treballs també es dediquin a deixar el camí net! > PK-23,4 : enllaç amb el Camí del Puig d' Aguilera: comencem pujant fort al Pla d'Aguilera, on tenim bones vistes de Montserrat, i continuem planejant per aquesta pista, un bon tros > PK-24,3 : trencall al corriol de descens de l'Obaga de Ventaiols, o el "corriol del pecado", en el que trobem algunes rampes llargues i força inclinades, sobretot la del començament..., i el demés tot de baixada i atapeïts per l'obaga, ben bonic i emocionant! > PK-25,0 : seguim baixant pel Camí de Can Ventaiols fins al fons, a una cruïlla de camins amb indicadors >>

>> PK-25,5 : cruïlla amb indicadors de la Font de Ventaiols, on veiem Cal Gaies i Cal Jorbet a l'altre banda del barrancó; aquí comencem un tram de pujada per arribar a la urb. El Bosc Gran, rodant per camins forestals que travessen petits boscos i alguns camps > PK-26,5 : arribem a les quatre cases d'El Bosc Gran, seguim per la carretera vella uns 100 m fins al Trencall de Rossinyol, i en sortim per baixar un camí entre bosc que acaba com un corriolet costerut > PK-27,2 : fí del corriol i seguim un camí puja-baixa que passa per davant del Cup del Geni i més endavant per Ca l'Aguilera de les Rovires (PK-28,2), i a la pròx. bif. agafem una última rampa i en dir. al Cup del Seuva, on espera el següent tram de corriols... > PK-28,6 : inici del corriol de descens al Torrent de Can Brunet (un altre que hem recuperat fa ben poc, de la mateixa manera que el del P. de Mussol): té vàries rampes pronunciades i trams de tot tipus, alguns ferms i ràpids i d'altres trialers, més rocosos i lents, i unes vistes molt obertes al començament... (un corriol que em va encantar quan vaig intentar passar per 1a vegada, quan estava tallat per alguns petits pinars) >>

>> PK-29,2 : creuem el pont del Torrent de Can Brunet, i ara pugem una mica per camí/pista fins a la Font de Can Brunet, on ens desviem a l'esq (s'ha de saltar una cadena) i de seguida trobem l'entrada d'un corriol llarg que ressegueix tot el Torrent de Can Brunet, fins al punt on conflueix amb el Torrent del Rossinyol (act. juny/2016: hem desbrossat el corriol completament); hi han trams planers puja-baixa, com també algunes rampes de descens i d'altres que hem de pujar carregant la bici... mola molt en ambdós sentits! > PK-31,2 : arribem al camí de la vora dels Camps del Rossinyol, però ens desviem de seguida per un corriol amb dos puja-baixa inclinats i trialers, i després d'un tros planer ens ve un descens curt, força picat i sinuós > PK-31,7 : acabem a la llera del Torrent del Rossinyol, on hi ha una gran llosa de roca que eixampla el llit; és un racó encantador com per parar-s'hi una estona... tot seguit pugem al camí de dalt tornant a carregar la bitxa >>

>> seguim un tros del camí planer i de seguida trenquem a munt per un corriol marcat en un antic camí, ara tot malmés, i anem pujant > PK-32,6 : cruïlla amb el Camí Vell d' Òdena a Can Brunet, on comença la "volta corriolera de l'APAN": d'entrada pugem fort una rampa i seguim lleu fins al recinte de la protectora, i aquí el corriol fa la volta i continua de baixada per retornar-nos al camí vell, acabant amb una rampa semblant a la d'entrada, ara en descens! > PK-33,6 : agafem el Camí Vell en direcció a Òdena, anem pujant i passem pel trencall del circuit de BTT (per on hem baixat a l'inici de la ruta), tot seguit baixem fins a Cal Nasi i la carretera >>

>> PK-34,9 : creuem la carretera vella a l'altura de Cal Nasi i Can Valls, i anem a buscar el corriol dels dipòsits, tot seguint el Camí de Can Valls al peu de l'Obaga del Paloma i pujant a la vora d'uns camps costeruts > pk-35,8 : al final del camp superior comença el corriol dels dipòsits, i pugem fins al 1r dipòsit on ja trobem una baixada lleu i llarga fins al 2n, on continuem fins al camí de baix > pk-36,5 : arribem al camí del Racó del Jan Xic, on hi ha un tancat per a cavalls, i baixem a la carretera del Raval pel camí a la vora dels prats >>

>> ja situats a les afores d' Òdena, i a punt de fer l'últim corriol difícil de la ruta, creuem la carretera del Raval per seguir de baixada per camí, i tot seguit trenquem a munt pel corriol que enfila aquest turó de la Font (PK-36,8), on a dalt continua vorejant la costa i baixant, fins a un punt trialer que fa frenar per estudiar-lo: una rampa curta però quasi vertical seguida d'un descens amb corbes i rampes > PK-37,3 : arribem a la placeta de la Font (on podem descansar una estona), i ja donant per acabada la ruta, ens dirigim a Igualada pels voltants d' Òdena, seguint el C/ de la Font i després els corriols de l'ermita de Sant Miquel i d'Els Esterrers, com en l'anada, i entrant a Igualada per la carretera del polígon de les Comes... I cap a la dutxa titu! |||

• Photo of totof

totof Jan 1, 2017

Hola Albert, ahir varem seguir una part d'aquesta magnifica ruta, varem xalar de valent.

El tram de pujada que anomenes "corriol de la C-37z" ja estava completament net i ciclable.

Un cop més t'agraïm la feina tant ben feta.

Salut!!

• Photo of Albosc Albert

Albosc Albert Jan 18, 2017

Mil gràcies pel comentari Totof! Son corriols q hi passo sovint i l'esforç dedicat ara es tradueix n diversió! Jeje
    Gracies, sort en tot i bon any!!