Download

3,008 ft

Trail type

Loop
  • Photo of Yukarı Çavundur (Köy Baraj Aydos Yaylası)

Coordinates

Uploaded

July 15, 2018
Be the first to clap
3 comments
5,262 ft
3,008 ft

near Güzelyurt, Ankara (Türkiye)

Güzel manzaralar eşiliğinde Çankırı sınırlarına doğru bir Kuzey Ankara rotası.
Karadeniz iklimi ve karasal ilklim arasında bir geçiş noktası.
Yollar bazı yerlerde bozuk, fakat küçük tekerli Scooterlar hariç her motosikletle gidilebilir.
Yukarı Çavundur Barajından sonrası doğaçlama oldu. Yukarıdan heybetle bakan yayla evlerini görüp de çıkmamak olmazdı.
Yaylada büyükbaş hayvancılık yapılıyor. Küçükbaş hayvan olmadığı için motorcuların korkulu rüyası köpekler yok, en azından serbest değiller :)

Yaylanın yukarısında yer alan zirvenin etrafında adeta bir izohips gibi zirveyi sarmalayan ve pek doğal görünmeyen bir kaya yapısı var. Belki de yakınlarda yer alan Aktepe ve Kaletepe gibi eski dönemlere ait bir kale kalıntıları olabilir.
Yayladan zirveye doğru bir tırmanış, belki de orada bir kamp ileri bir tarihte yapılacaklara eklendi.
Lake

3 comments

• Photo of Yasin Yunus

Yasin Yunus Mar 27, 2020

Merhaba, yakın zamanda aynı rotayı yapmak isterseniz size katılabilirim hatta çok memnun olurum.. Umarım mesajımı görürsünüz...

• Photo of Metin Kaplan

Metin Kaplan Apr 7, 2020

Salgından dolayı evden çıkamıyorum. Hayat normale dönünce inşallah gideriz. ben de çok memnun olurum.

• Photo of Yasin Yunus

Yasin Yunus Apr 8, 2020

Salgının bitmesini heyecanla bekliyoruz, inşallah uzun sürmez de basarız marşa.