Uploaded November 16, 2015

Recorded November 2015

6.8

Viewed 1908 times, downloaded 181 times

near Rupit, Catalunya (España)

XXXVI Edició de la Marxa Rupit Taradell

La caminada organitzada per el Centre Excursionista de Taradell ha concorregut aquest any amb un clima fantàstic per realitzar-la, fins i tot, podriem dir que ha fet massa calor cap al tram final de la mateixa. En el meu cas i el dels companys amb que hem fet la caminada, ens hem posat a la feina a tocar de les 7 del matí, i cal dir que a Rupit hi feia força fresqueta, però com que només començar es supera un desnivell de més de 200 metres d'altitud el fred passa depressa. Un cop enllaçada la pista asfaltada que porta fins a Tavertet hem pogut gaudir de la sortida del sol a l'horitzó, cosa que en ha comportat un gran gaudi per la vista, ja que venia acompanyat d'un increïble mar de núvols a tota la fondalada.

En poc més d'una hora i quinze minuts ens hem plantat a l'avituallament de la sortida de Tavertet, on hi havia tè calent, pastes de full i panellets de coco que costaven una mica d'empassar. Només sortir de Tavertet s'agafa el corriol de baixada dels cingles en direcció al Pantà de Sau, aquest cop el pantà era tot un mar de nuvols ben espectacular, en el qual ens hem endinssat en el descens de prop de 400 metres de desnivell.

Al capdavall de la baixada s'hi trobava el segon avituallament i control de pas de la caminada, a l'Hotel la Riba, allà hi teniem una coca boníssima, cacaolat i xocolata. Els següents dos quilòmetres es ressegueix els marges del Pantà de Sau, que tenia un aspecte ben fantasmagòric amb les boirines que el cobrien. Un cop creuada la presa, ens hem trobat una de les pujades destacades del dia, al haver de superar gairebé 100 metres de pujada en un petit tram d'escales que s'acaba fent una mica dur. En ser a dalt anem a parar a una pista asfaltada que més endavant deixarem en un caminet que ens endinsa en el bosc en un tram força planer i agradable de fer que ens aproxima a Vilanova de Sau, passant abans per la porta de la casa de Colònies de les Tallades.

Un cop arribats a Vilanova de Sau després de gairebé 19 quilòmetres de caminada ens trobem el següent avituallament i control de pas, aqui trobavem fruits secs, pastes de full i coca-cola. Per nosaltres ha sigut el moment de treure's roba de sobre i guardar-la a la motxila, ja que aqui el sol ja començava a escalfar, i ben aviat tocava un tram d'ascens, que ens faria passar el poc fred que ens pogués quedar al cos. Aquest tram que ve en sortir de Vilanova de Sau supera 200 metres de desnivell en aproximadament dos quilòmetres i ens deixa en una pista bem ampla on de seguida trobem el següent avituallament, on hi ha la sempre agraïda fruita (platans, taronges i pomes). Ara el cami va planejant seguint prop dels cingles sobre Vilanova de Sau, i oferint-nos vistes fantàstiques cap als cingles de Tavertet i al Pirineu més enllà.

En poca estona arribem al Salt de la Minyona, indret ben espectacular on tothom es para a fer-se fotos de grup, que seran un bon record de la caminada. En deixar aquest tram toca superar uns metres una mica durs per una rampa asfaltada i un corriolet que ens deixa a tocar del cim del Munts. A partir d'aqui tenim un bon tram de baixada per pista i rocaller i pla per pista fins a ser al següent avituallament, on podiem menjar uns iogurts que per a mi estaven boníssims.

Després el cami tendeix a anar guanyant metres, però de forma molt suau, és un tram força agradable de fer que guanya alçada fins a passar a tocar de Sant Llorenç dels Munts, a partir d'aqui ja tot és una llarga baixada fins entrar als carrers de Sant Julià de Vilatorta. Creuem ràpidament el poble fins a ser al parc que hi trobem a la sortida (o entrada, segons com es miri), allà hi ha el principal avituallament de la caminada i el següent control de pas. El menjar principal és un bon entrepà de botifarra, tot i que el pà costava d'empassar, però el que més m'ha agradat són els gotets de brou calent que et feien reviure. Abans de marxar hem fet un cigaló que nosaltres considerem reglamentari. El problema és que només sortir de l'avituallament s'han de remuntar 50 metres d'alçada en 200 metres i pren sentit el terme de suar la cansalada, però ja un cop a dalt, al costat de les ruïnes del Castell de Bellpuig, el camí comença a planejar. Cal dir que sempre anirem guanyant una mica d'altitud, amb el que aquest tram de més de 5 quilòmetres seguint el recorregut del GR2 per corriols enmig del bosc es fa una mica pesat. Un cop rodejat el restaurant de Puiglagulla el perfil ja és totalment planer fins al següent avituallament a la Collada on trobem dolços i fruita.

De seguida creuem la carretera B-520 i trobem el següent control de pas, el darrer abans de Taradell, el de la Collada, a menys de 6 quilòmetres de l'arribada. Ara la major part de terreny serà en baixada, però ens queda una darrera sorpresa per pujar en un curt però dur ascens fins al Coll del Boix, amb les seves roques balmades espectaculars i poder contemplar, ni que sigui de lluny el Castell del Boix; a partir d'aquí ja ens trobem amb una valla metàlica que ens acompanyarà fins a ser pràcticament a Taradell, gairebé sempre en baixada. Ja a tocar dels carrers de Taradell creuarem la riera de Tomba i trepitjarem asfalt, però no més de 200 metres abans de ser sota l'arc d'arribada a la porta del Centre Excursionista de Taradell.

Aquest any l'obsequi / recordatori per als arribats era una tovallola i un buff del centre excursionita, així com un darrer avituallament i evidentment la satisfacció d'haver gaudit d'una magnífica jornada.