Uploaded June 3, 2018

Recorded June 2018

2.8
5.6

near Palafrugell, Catalunya (España)

XXXIII Marxa de la Garoina Llarga 2018 Palafrugell - Montcal - Fornells - Ses Falugues 2018-06-03 7:36

Sovint, no tenim ocasió de participar en algunes interessants marxes populars, per compromisos previs. Però sempre es pot trobar un moment per fer-ho tranquil·lament sense tant de xivarri amb un bon track.

En aquest cas hem fet amb la Cuca de Llum i en Montagut la XXXIII Marxa de la Garoina que es va fer, com és tradició, el diumenge abans de les Festes de Primavera de Palafrugell. Com sempre l’equip de l’Agrupació Excursionista Palafrugell ha fet una tasca fantàstica, realment encomiable, i ha netejat o ha obert de nou alguns corriols molt interessants.

En aquest cas, tenim una magnífica pujada al Montcal (abans realment inaccessible), un trencall que va directe del GR92 a la carretera sense passar per Aiguablava (pot ser interessant en cas de Llevantada, si no es pot passar per la platja), una nova opció de pujada a Ses Felugues (al dia de la Marxa diuen que hi havia alguna corda) que requereix d’haver esmorzat bé ;-) i un nou creuament de la Riera del Mas Batllia que puja pels Comals tot dret.

Molt interessant tot el recorregut, de Mar i Muntanya, amb un parell de magnífics miradors. Hem esmorzat a la Platja d’en Malaret a Fornells. Veureu que hem fet un "8" doncs és molt fàcil de retallar i deixar de costat la part més dura del recorregut. El temps finalment ens ha acompanyat, doncs ha amenaçat pluja tot el matí, però no ha fet cap xàfec d’importància i ha sigut un agradable caminar ... amb bona companyia!!! Al finalitzar ens hem decidit per una bona dutxa, un aperitiu amb fresques i vermut, i un bon dinar.

Salut i Cames!!
Parking

Palafrugell

03-JUN-18 13:30:00

Mas Batllia - Mina d'aigua

Sempre ple d'aigua aquesta mina. I una oportunitat d'explicar un seguit d'històries sobre aquest antic mas (pous, pistoles i contrabandistes). 03-JUN-18 9:02:41

Continuació GR92

Hem resseguit un tram del nou GR92, però la veritable Marxa de la Garoina anava per dalt del Montcal. 03-JUN-18 9:47

Montcal

Fa uns anys hi havíem pujat pel dret, embardissats del tot. Ara hi ha un corriol entre dues propietats magnífic. 03-JUN-18 9:55:30

Font de l'Anastàsia o N'Estasia

Aquesta font que tant interessant tenia que ser en altres temps, ara està realment abandonada, bruta i probablement l'aigua que baixa deu ser de drenatges dels jardins de les cases de dalt. 03-JUN-18 10:35:46

La Senyera' - Filons tipo Basàltics

Aquest seguit de filons de roques negres creen una veritable "senyera" de quatre barres a les roques granítiques. Fa uns anys varem començar a anomenar l'indret com "la Senyera". 03-JUN-18 10:42
Beach

Platja d'en Malaret (Fornells)

03-JUN-18 10:57:10

Aiguablava

No hem arribat a tocar la platja, doncs hem pujat pel dret fins a la carretera. 03-JUN-18 11:29

Ses Felugues

Una pujada per nosaltres inèdita, per la banda Nord, molt interessant. Durant un tram passa a ran de roca. És una senzilla grimpada. 03-JUN-18 11:59

Font d'en Croanyes

Aquesta font està en un indret molt bonic, ombrívol i amb molta frescor. Un xic descuidat, però no excessivament brut. Amb les cases que han anat construint més a munt, no crec que sigui una aigua que es pugui beure. Durant molts anys (i probablement encara ara) hi havia molta gent que hi anava a buscar aigua. 03-JUN-18 12:48:36

• Photo of montagut

montagut Jun 3, 2018

Ruta clàssica intentant no passar per pistes amples.
    Lo millor , el final de la jornada a Ca la Nique.
    Salut amic!!!!!

• Photo of capita haddock

capita haddock Jun 5, 2018

Una ruta per paisatges coneguts, però amb sorpreses... el que es pot assegurar al fer una Marxa de la Garoina és que hi haurà quelcom de descoberta. Però el que sempre és millor: és la companyia ;-) amic Monti. 3-2-4