Moving time  8 hours 40 minutes

Uploaded April 27, 2019

Recorded April 2019

8.6

near Riudoms, Catalunya (España)

XVII edició de la Riudoms-La Mola-Riudoms que organitza el CERAP riudomenc que al llarg de 56,1 km i 3464 m de desnivell acumulat ens porta en un bonic recorregut a conèixer diferents pobles i punts d'interés de la comarca del Baix Camp i una mica del Priorat tarragoní. Sortint de Riudoms ens dirigim cap a Montbrió del Camp per anar després cap al Pantà de Riudecanyes, que voregem, fins arribar a la població que li dona nom. Des d'allà ens dirigim cap a Duesaigües i després comencem la primera pujada forta del dia fins al panoràmic Castell d'Escornalbou. Forta baixada fins a l'Argentera i després, altra cop a pujar fins al Coll de l'Estelada per començar a recórrer l'espectacular Parc Eòlic de la Serra de l'Argentera durant uns kilòmetres. Baixem fins al Coll Roig i des d'allà, la pujada reina de la jornada cap a la Mola de Colldejou, punt limítrof de les comarques del Priorat i del Baix Camp, un tossal calcari de 922 m visible pràcticament des de tot el litoral de la comarca del Baix Camp. Forta baixada fins al Barranc de l'Areny previ pas pel poble de Colldejou i una pujada final fins la panoràmica Ermita de la Mare de Déu de la Roca a Mont-roig del Camp, un petit niu d'àligues amb molts atractius i unes vistes fantàstiques. Última baixada del dia cap al poble de Vilanova d'Escornalbou, que travessem per dirigir-nos altra cop a Montbrió del Camp, on tindrem el darrer avituallament fins a l'arribada a Riudoms.