Uploaded April 28, 2019

Recorded April 2019

3.1
6.2

near Oix, Catalunya (España)

Un cop més, els companys i amics del Centre Excursionista d'Olot s'han superat en eficiència i organització demostrant un altre any que són capaços d'assolir fites molt altes en el muntatge d'aquestes sortides que des de fa molts anys ens fan gaudir d'un excel·lent clima d'excursionisme i amor per la muntanya.
Moltes gràcies amics i fins l'any que ve!
La sortida comença a Oix i ens porta en primer lloc a sortir del poble en direcció a la casa de l'Alou i la Pineda des d'on la pista es converteix en corriol que puja ràpid fins el Pla Sapell on hem trobat el Control 1. Des d'aquí, hi ha una vista molt bonica del Montpetit, següent fita de la sortida.
Des del Coll Sapell un camí que puja en direcció al Montpetit ens condueix fins el cim on gaudim d'una bona vista del Montmajor en primer terme. Avui el dia estava força tapat i no hem pogut tenir una vista massa complerta.
Baixem seguint el caire cap a l'esquerra fins que finalment el camí (molt ben preparat pels companys del CEO que hi han fet una molt bona feina recuperant aquest recorregut), gira cap a la dreta i passa en diagonal per sota el cim i enllaça amb el corriol que baixa fins a Toralles.
De Toralles per la pista travessem la Plana del Mercer i baixem fins a Cal Quic, on uns metres abans trobem el Control 2. Continuem baixant i travessem la Riera d'Oix i pugem fins que trobem el camí que puja cap a l'esquerra i ens porta a passar per Sant Miquel de Pera i els Masos de Pera abans d'arribar al Coll de Pera, a la carretera d'Oix a Beget. Aquí hi tenim el Control 3.
Fem uns metres cap a la dreta per la carretera fins que trobem un trencant a l'esquerra que ens fa sortir a la mateixa carretera una mica més avall per anar a buscar el camí que puja fins el Coll Rabassa i després baixa fins el Coll de Bestrecà on trobem el Control 4.
Sortim del Control caminant cap a l'esquerra i pujant a trobar el camí que passa per sota el Bestrecà en direcció Nord i que un cop arribem a la Portella, deixem per seguir cap a la dreta pujant per la tartera (cara Nord del Bestrecà), fins el cim del Bestrecà (o Mestrecà). Malauradament, les vistes segueixen molt limitades pels núvols.
Sortim del cim pel costat contrari a on hem pujat i seguim la cresta durant una estona. Cal mirar on posem els peus, el recorregut és aeri i una mica exposat per la proximitat del camí al cingle. Així seguim fins el mateix camí va girant a la dreta i s'endinsa en el bosc d'alzines baixant molt ràpid fins sortir a l'ermita de Sant Andreu de Bestrecà.
Des de Sant Andreu baixem per la pista fins el Coll de Bestrecà i anem a buscar la pista que passa pel Pairé, magnífica casa molt ben situada i força restaurada per sortir altre cop a la carretera d'Oix a Beget que travessem i continuem primer per pista i després per corriol fins arribar al centre d'Oix on s'acabat l'Embardissada d'aquest any.
Un cop més companys del CEO: MOLTES GRÀCIES!!!!!