Uploaded February 25, 2020

Recorded February 2020

1.8
3.6

near Alfarería, Valencia (España)

Vertrek: Xaló: Van op de CV-750 (Benissa-Xaló) ter hoogte van het tuincentrum de Camino Barranco in en ongeveer een km volgen, hier is parkeergelegenheid voor enkele wagens.
Coördinaten: 38°43'42'' N 0°00'21'' W
Mooie gevarieerde en niet al te moeilijke wandeling in het rustige gebied van Planises, tussen Xaló en de Bérnia in.
We starten met een bezoekje aan een oude vriend, de meer dan duizend jaar oude olijfboom die ons de geschiedenis van de ganse streek kan vertellen.
Het eerste deel is zeer gemoedelijk met een pad boven Xaló, dan draaien we een stuk langs de weg naar de Bérnia om na km2 tussen de boomgaarden richting Alt d'Ample te gaan.
Hoewel we de top en de sterkste klim links laten liggen klimmen we vrij snel tot op het plateau van Planisses. Hier is het heerlijk rustig wandelen met prachtige zichten rondom.
Afdalen doen we via de Barranc de Caretes richting Lliber, met de Montgo recht voor ons.
We komen uit vlak bij het waterreservoir en van hier naar het vertrekpunt is ook eenvoudig maar aangenaam pad.

Parking

01 Parking Xalo Cami del Barranc

02 Rechts afdraaien

Rechts afdraaien
Tree

03 2000 jarige olijfboom

2000 jarige olijfboom

04 Rechts na olijfboom

Rechts na olijfboom, of links als je niet tot aan de boom doorgaat ;-)

05 richting Bérnia

10 Einde van smal pad

Einde van smal pad

11 Naar Bernia negeren

Naar Bernia negeren, de wit/gele bewegwijzering draait rechts af, wij gaan recht door.

12 Planises

Links
Door

20 Poort

Poort, maar je kan er makkelijk langs ;-)