Moving time  2 hours 48 minutes

451 f
1.8
3.7

near Jalón, Valencia (España)

Mooie en zeer gevarieerde wandeling in de heuvels tussen Xaló en Lliber, je ziet hier werkelijk alle kleuren, witte, zwarte en rode rode rotsen met natuurlijk de groene planten en blauwe lucht.
Vertrek: Wij vertrokken uit praktische overwegingen in La Solana, Xaló, maar je kan natuurlijk ook in Lliber vertrekken.
Startend met een pittige klim richting Castell d'Aixa (zonder tot de top te gaan) bereik je een plateau met schitterend uitzicht, afdaling langs de Penyas Blancas richting Font d'Aixa. Even over de weg en dan de prachtige klim over de Penyes Négres, mooie zichten rondom rond. Via de vertrouwde PR CV 53 dalen we tot de Xaló of Gorgos rivier die we bij het waterzuiveringsstation in Lliber, oversteken. We vervolgen onze weg onder de klimrots van Penya Roja om langs een oud en authentiek pad terug naar La Solana te klimmen.

Xaló - La Solana

Plateau

schitterend panoramisch zicht

Naar Lliber

Mogelijkheid om de wandeling flink in te korten en hier rechtstreeks naar Lliber te gaan.
Cave

tussen Lliber en Xaló

Birding spot

La Paloma = De duif

Boerderij met stieren (en geen duiven), die in het seizoen gebruikt worden bij de stierenlopen in de dorpsstraten