• Photo of Waulsort: Hellingbossen op de Maasoevers

April 6, 2021

April 2021

Advanced Filters

Filter by recording month or date. Find trails only from people you are following.

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Advanced Filters Advanced Filters

near Waulsort, Wallonia (Belgique)

Absoluut een wandeling die in onze Top-5 van 2021 zal terechtkomen.
Het was een koude Paasdag, en tot ruim na de middag liet de zon zich niet zien. Maar het sombere weer van de voormiddag deed niets af aan de prachtige panorama’s over de Maasvallei. De uitbundige flora van de hellingbossen maakte de wandeling alleen maar mooier.
Enkel een traject van ongeveer een kilometer, een eindje voorbij Falmignoul, dreigde een beetje saai te worden: een rechte landbouwweg die ‘vals plat’ tussen eindeloze akkers doorliep was het minst mooie deel van de wandeling. Maar toen we vlak voor het hoogste punt halt hielden en ons omdraaiden, waren de vergezichten prachtig, en bovendien hoorden en zagen we voor het eerst in jaren weer een leeuwerik.
Het ommetje door Waulsort is facultatief, maar dit dorpje met zijn belle époque villa’s is absoluut de moeite waard om even wat tijd in zoek te brengen…
Uitgebreide beschrijving op mijn blog.

• Tony Goossens 1 Apr 28, 2021

Mooie afwisselende route, een van de mooiste wandelingen die ík in België al gedaan heb

• Photo of frabog

frabog May 30, 2021

Zeer mooie route maar zorg zeker voor goede schoenen wegens glad en soms steil. Neem je tijd en geniet ! Pont over de Maas was fijn.