Uploaded July 31, 2019

-27 f
1.2
2.5

near Port des Canonge, Baleares (España)

Ruta tranquil·la per camins costaners del municipi de Valldemossa que surten del nucli mariner del Port des Canonge a Banyalbufar, en direcció a Can Sales i Sa Cova per desviar-nos per un camí que va directament a la zona a vorera de mar anomenada Sa Tenassa, que segons he vist en altres rutes es pot arribar també des de Son Olesa a través del Pas d'en Colom (Track de Fernando Chamorro, http://bit.ly/2lHBxmQ )
Originàriament tenia pensat arribar a un lloc anomenat Sa Cadireta o es localitzen les restes geològiques més antigues de Mallorca, del carbonífer i de 300 mil milions d'anys d'antiguitat descoberts el 1985 (vegeu referències al llibre Mallorca Vora Mar de Llorenç Sastre Vicenç), però aquest camí passa per la part superior i al final no va ser el meu destí.
De tornada faig obligada visita a Sa Platja de s'Hort de sa Cova i es Mirador i Sa Platja de C'an Salas i el seu escar, abans visitam un mirador i feim un petit recorregut per un tram d'una grans siquia que conserva un botador d'accés encara que hi ha trams totalment esbaldragats.

Traspasam restes tancat

Caseta

Sefereig

Botador

Bassa

Can Salas

Intersecció

Deixam a la dreta un camí i seguim tot dret

Bassa

Botador

Intersecció cantera

Seguim per l'esquerra

Font

Agafam camí a l'esquerra per anar a Sa Tenassa

Final des camí i acces a Sa Tenassa

Existeix un tiranyi de descens a sa costa al lloc anomenat Sa Tenassa

Forn de calç

Desviament a la dreta per anar a Sa Platja de s'Hort de Sa Cova

vvv

Mirador natural

Mirador de sa Platja de Can Salas

Ruines del que fou el seu dia un mirador privilegiat que ara es troba totalment derruit
Ruins

Ruines

Antiga construcció

Entram dins una gran siquia

Entram dins una siquia a traves dun marje esbaldragat encara que es pot fer per un botador (seguent wpt) i seguim el seu recorregut fins al seu punt final on acaba a una torrentera

Botador dins la siquia

Podem entram dins una siquia a traves d'aquest botador, encara que ho feim abans per un costat d'una marjada esbaldragada. Farem el recorregt de la siquia fins al punt final on acaba a una torrentera

Descens al cami

Punt esbaldregat que ens serveix per arribar al camí

Escales d'accés

Escars que davallen al escar i platja de Can Salas

Camí de descens a l'escar i platja

Senderò

Pasam per uns arbustos i davallam en direcció a sa torrentera

Descens per un petit desnivell

Passam paret

• ginestaportet Aug 16, 2019

La ruta té una anada força agradable i et porta a un bon mirador. La primera platja, a la tornada, molt bonica. Malauradament, a partir d’aquí s’espatlla, risc de perdre’s per la línia de la costa, mals camins i espais de sotabosc mal cuidats. No recomanable per a nens.