Uploaded January 26, 2015

Recorded January 2015

2.5
5.1

near Finestrat, Valencia (España)

Aquesta volta al Puig Campana evita la pujada directa pel Barranc de les Marietes i la fa accessible quasi per a tothom. L'única "dificultat" seria el tram que hi ha després del Coll del Pouet on trobarem una senda molt empinada i un poc esvarosa que a alguna persona poc acostumada a la muntanya podria resultar-li incomoda sobretot a la baixada. Per altra banda no és rar beure persones d'edat o xiquets pujant aquest cim sense dificultat.

El temps emprat en aquesta ruta inclou parades per a menjar, fotos, etc. I un pas molt tranquil.

Per a començar la ruta ens dirigirem al poble de Finestrat i una vegada allí, seguirem les indicacions cap a la Font del Molí on trobarem lloc on aparcar el vehicle.

Allí seguirem per l'asfalt uns metres i de seguida trobarem les marques de PR que ens conduiran a una senda que seguirem sense possible equivocació.

Començarem a guanyar altura, al principi per un bosc i després arribarem a una zona prou castigada pels incendis. La pujada es continua però progressiva i al paisatge comencem a tindre la perspectiva de la mar a l'esquena, la Serra del Cabeçò d'Or a la esquerra, la Serralada d'Aitana al capdavant i la immensa paredassa del Puig Campana a la nostra dreta. Així arribarem al Volador un xicotet replà on fer una paradeta i contemplar el paisatge.

Seguint la senda entrarem una altra vegada a zona boscosa i arribarem a un refugi obert on podríem refugiar-nos en cas de necessitat i on també es pot pernoctar. Passat aquest refugi en uns minuts arribarem al Coll del Pouet on es creuen diversos camins. Seguirem els senyals cap a la dreta i en uns metres arribarem a un altre encreuament.

Des d'aquí començarem la part més dura de la ruta i més tard tornarem a aquest punt per a continuar el nostre camí.

Al principi la senda és ampla i còmoda i avanç que comence a fer-se més costeruda trobarem un senyal que ens indicara un desviament cap a un Pou de Neu. Bé podem acostar-nos a la pujada o a la baixada. Tan sols tardarem uns minuts a trobar-lo i afegirem un altre atractiu a aquesta ruta. Avançarem en ziga zaga a la vora d'una pedrera i encara que la pujada és fàcil, a la baixada caldrà anar amb compte. Aquesta pujada ens portara al Bancal del Moro que és el coll al qual arriba qui puja directe pel Barranc De les Marietes des de La Font del Molí.

Seguirem les marques que ens portaran per la senda del vessant que mira a la costa. Recomanable pujar sense pressa, ja que el camí és còmode i sense quasi desnivell, i tindrem magnífiques vistes d'aquest tram de la costa Alacantina. Podrem veure el Montgó, la costa de Moraira, el Penyal d'Ifac, la Serra Gelada, La bogeria de Benidorm amb la seua illa, la Vil·la Joiosa i perden-se de vista la costa cap a la ciutat d'Alacant. Una vegada arribem al cim del Puig Campana de 1408 m, les vistes continuaran ampliant-se cap a la Serra del Bernia, El Ponoig i la mole de la Serra d'Aitana amb les antenes al cim.

De tindre sort i ser un dia clar caldrà fer una paradeta per a admirar aquest fantàstic paisatge.

Tornarem sobre els nostres passos, amb compte al tram de senda més pedregós, i ens trobarem de nou a l'encreuament que abans aviem passat.

La pròxima fita serà la Font de la Solsida. Un altre lloc on fer una paradeta, ja siga a descansar, menjar alguna cosa o simplement admirar la paret de pedra decorada amb una gran heura que s'enfila per ella i la font que allí mateix neix. També seguirem gaudint de les vistes de la Serralada del Bernia i la costa cap a Calp.

Continuant el nostre camí començarem a caminar pel vessant que dóna a la mar, el que farà que en tot moment tinguem Benidorm i la mar a la nostra esquerra i la mole del Puig a la nostra dreta. Aquí també s'aprecia que el foc a acabat en el bosc, ja que encara queden els esquelets dels arbres cremats en peu.

Arribarem a la Cova del Cremat que per a nosaltres tan sols serà una referència, ja que tan sols es veu un forat ple de vegetació poc accessible. Continuarem i tornarem a entrar a zona boscosa, la senda és còmoda i de baixada i arriben a la Foia Cac. Un pla conreat que al darrere ens mostra el barranc de les Marietes que puja de forma directa al Puig Campana.

Finalment arribem a una zona de Xalets i allí eixim a un camí d'asfalt que seguirem a la dreta i que en poc de temps ens tornara a la Font del Molí on aviem deixat el nostre vehicle.