Kasalta

1.6
3.3

Viewed 2056 times, downloaded 75 times

near Sant Pere de Ribes, Catalunya (España)

Itinerari circular des de Sant Pere de Ribes al Montgròs intentant seguir corriols i evitar, en el possible, les pistes.
El Montgròs, fàcilment identificable per l'exagerada quantitat d'antenes, no és un cim agradable precisament per aquesta circumstància però la seva situació fa que, amb els seus 357,4 metres sigui un mirador excepcional.

Sortim de la zona esportiva, pel costat del camp de futbol i baixem a la riera (és la cota mínima del recorregut, 30m), ens enfilem per un corriol, travessem una esplanada i tornem a baixar al torrent de l'Espluga per passar sota el pont de la carretera, ple de presses d'escalada. Entrem a Sota-ribes i pugem cap al castell, l'església i la part superior del cementiri. Seguim pel Camí Fondo i en arribar al bosc, deixem el camí principal per una drecera que hi enllaça més endavant.
Després de La Masieta, seguim la pista asfaltada. Deixem enrere Can Ramon, una subestació elèctrica i just al trencall que puja als Vinyals, seguim un corriol que s'enfila decidit pel bosc. Enllacem a un camí que duu al camp de tir al plat, creuem la pista i seguim un corriol que va paral·lel a ella fins a enllaçar-hi. Als pocs metres, seguim per un camí dins el bosc, que voreja pel límit dels conreus fins que el deixem, definitivament.
Per un corriol antic, que va proper a la línia d'alta tensió, arribem a l'inici de la pujada al Montgròs. La construcció dels túnels de la carretera de Vilafranca a Igualada (C-15) va fer desaparèixer un curt tram del corriol, anem per un de nou, fins a trobar l'original just sobre el túnel. El corriol, que va pel bell mig de la carena, arriba al cim del Montgròs.

Iniciem la baixada per la pista de manteniment de les antenes, entre les restes d'un antic intent d'urbanitzar la muntanya. Passada la primera construcció i arribant a la segona, deixem la pista i fem drecera, seguim un corriol que va per sota una petita línia elèctrica.
Arribem altra vegada a la pista i la seguim fins als Vinyals. A la cruïlla de pistes, anem per un camí que enllaça al corriol que ens duu a la Font d'en Zidro. Seguim fins a la Coma, ens desviem cap a Can Zidro, creuem la pista i entrem a un corriol que ens deixa altra vegada al Camí Fondo. Arribant a Sota-ribes, baixem a la riera, creuem la carretera i pel pont de la Palanca arribem al lloc de sortida.

• Photo of ramonz

ramonz May 1, 2014

buenos senderos evitando pista y soluciona problema creado al construir la c15 y tunel de montgros. gracias por compartir la ruta

• Photo of Kasalta

Kasalta May 3, 2014

Muchas gracias por el comentario.
    Hacer la subida del Montgròs en ruta circular, con un kilometraje contenido, sin transitar demasiado por pista amplias, ni repetir parte del recorrido es casi imposible.
    Celebro que te haya gustado.

• Photo of salva007

salva007 Nov 10, 2015

Bona ruta de senderisme, molt maca, amb un track ben marcat i com sempre per molts corriols. La vaig fer en solitari amb 3 hores justes.

• marinacos Jul 31, 2018

Facil de seguir, vistas espectaculares

• Photo of jordi_t

jordi_t Dec 11, 2018

Bona passajada per pujar al Puiggros.