Uploaded February 13, 2018

Recorded February 2018

2.0
4.1

near Torroella de Montgrí, Catalunya (España)

NOTA: Cal tenir en compte que tot el recorregut és molt pedregós la qual cosa pot dificultar i/o provocar algun problema durant la caminada a persones poc acostumades a aquests tipus de terrenys.
Deixem el nostre vehicle en un pàrquing de la Ronda Pau Casals de Torroella de Montgrí, als peus del Castell de Montgrí.
Des d'aquí comencem a pujar cap el Castell pel GR92 que deixem de seguida per anar per un camí cap a la dreta que finalment ens porta a trobar el que hem deixat a l'inici, si no volem pujar per la tartera. Un cop recuperat el GR92, pugem fins el Coll de la Creu de Santa Caterina on girem a la dreta per pujar al Castell. Vistes esplèndides.
El GR continua pel costat contrari a on hem pujat i baixa molt fort (compta amb les pedres si està humit), fins el Coll d'en Garrigars on tornem a pujar una mica passant pel Cim de les Pallorres i el Montplà, on trobem un ramat de (creiem), daines que es deixen retratar de molt a prop. Una mica més enllà, trobem una barraca que és un bon mirador sobre Roca Maura i les Medes. Aquí deixem el GR92 que s'en va en direcció a Roca Maura.
Seguim camí i poc després de passar un turó (Puig Rodó, 267 m) i una barraca enrunada, girem a l'esquerra per un camí que ens baixa fins l'ermita de Santa Caterina. Un paratge bonic i tranquil.
Des de davant de l'ermita, trobem un corriol que puja cap a la dreta i que ens porta fins el Puig de Carroir, on enllacem amb la ruta que havíem deixat per baixar fins a Santa Caterina. Una altra opció és tornar per on hem baixat.
El corriol continua carenejant i baixant en direcció cap el poble de Bellcaire d'Empordà fins que esdevé pista i al cap de poc, en un petit coll on hi ha un filat que deixa pas a la pista, girem cap a l'esquerra i baixem fins la Vall Petita de Santa Caterina que travessem per enfilar-nos tot seguit pel caire del Massís del Montgrí en direcció altre cop cap el Coll de Santa Caterina.
Ja amb el Castell altre cop a la vista, passem pel cim de la Muntanya del Montgrí o Puig Rodó, 308 m. (no és el mateix d'abans, ni ha dos amb el mateix nom), baixem ràpidament fins el Coll de Santa Caterina on retrobem el GR92 pel qual tornem fins on hem deixat el nostre vehicle.
Temps efectiu: 4h. 31'

Mountain pass

Coll d'en Garrigars

Creu de Santa Caterina

Puig Rodó (Muntanya del Montgrí)