Uploaded December 30, 2012

Recorded December 2012

1.9
3.8

near Banyoles, Catalunya (España)

Tranquil•la i pausada passejada pel voltant de l’estany de Banyoles, on hi ha nombrosos llocs d’interès, als quals a més, els hi hem afegit el curiós indret de les Estunes.
Les Estunes.-
És un paratge de gran valor natural, declarat espai d'interès geològic i inclòs en el PEIM, on les baumes i les esquerdes de travertí; els roures i les alzines esponeroses; la bella llegenda de les Goges, el silenci tallant i l'ombra fresca, les heures enfiladisses i els cants discrets dels ocells, conviden a una passejada tranquil•la i plena de la pau del lloc.
És un bosc amb petja humana. Un verdader bosc encantat, en el que la natura hi ha posat els elements i les formes, l'imaginari popular l'ha fet seu amb llegendes i altres referències a un passat d'oficis i formes de vida molt properes a la natura.
Les goges, aloges o dones d'aigua, segons les llegendes, el tenien com a lloc de la seva preferència i hi feien gresca o bé hi filaven tota la nit. Diuen que en nits serenes algú encara sent els seus cants i, de lluny, es pot veure la resplendor de les seves festes.

• Photo of imladris

imladris Aug 2, 2014

Hola erill! avui hem fet aquesta ruta y la veritat es que ens ha agradat molt; tranquila, amb molts punts d'interés y vistes magnífiques de l'entorn; i per afegir una miqueta d'aventura ens hem colat a l'antic balneari de la font pudosa (sense fer cap destrossa evidenment), es una pena que estigui en aquestes condicións... en resum: la hem gaudit força!

Salut

• Photo of erill

erill Aug 2, 2014

Hola iudobikers, celebro que us hagi agradat aquesta ruta i que hàgiu gaudit fent-la, tal com ho varem fer nosaltres, que la vam fer amb calma i tranquil•litat, per poder gaudir d’aquest bonic entorn.
    Bones caminades!

• Elisa79 Nov 15, 2015

Plano y buen paisaje.

• Photo of PereNavarroBCN

PereNavarroBCN Jan 30, 2017

Buen recorrido y posibilidad de realizar picnic en el parque de la Draga, junto a las ruinas hay una zona habilitada con lavabos