2.6
5.3

near Santa Margarida de Montbui, Catalunya (España)

Última etapa de la volta a la Conca d'Òdena que hem anat fent en el temps segons les possibilitats dels companys de caminada...
El primer tram, des de la Tossa fins entrar a la serra de Collbàs és molt senzilla i còmoda. A partir d'aquí, prenem un corriol que careneja tota la serra de Collbàs i posteriorment la de la Guàrdia, fins el castell de Claramunt. Aquest caminoi és molt bonic, potser el millor tram de tota la volta a la conca, segons el nostre criteri, sempre enlairat sobre la vall de Carme a un cantó i les vistes de Sta. Margarida de Montbui i Igualada a l'altre. Cal destacar l'abundància desmesurada de fòssils, sobretot en forma de llentia, que en algun tram fa la sensació que algú hi hagi abocat grava,
Però cal advertir que hi ha alguna zona de trencacames que alternen amb planejades entre boscos i que la pujada al Pujol de la Guàrdia pot fer bufar una mica.
Finalment, el darrer tram d'ascens al Castell de Claramunt també és un poc complicat, i en el cas d'estar moll pot ser relliscosa la zona de roca final.