Moving time  one hour 58 minutes

Recorded February 2019

0.9
1.8

near Sant Miquel Sacot, Catalunya (España)

Sortida fàcil per fer el cim del volcà del Croscat, al Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa, a prop d'Olot, inclòs en el llistat dels 100 cims de la FEEC.
Hi arribem per la carretera GI-524 i deixem el cotxe al costat del restaurant El Masnou. Comencem a caminar per la pista que surt just al davant del restaurant.
Hem pujat directament al cim, per un camí ample, fent ziga-zagues. Només els últims 100 metres són més verticals i amb terreny mullat pot provocar relliscades, però avui el terra era ben sec i no hem tingut cap problema.
A dalt hi ha un mirador just a sobre de la gredera i restes d'una antiga torre de defensa mig menjada per la vegetació, cosa incomprensible en un espai protegit.
Hem baixat pel costat oposat i hem fet la volta pel peu de la muntanya fins a arribar altra vegada al punt d'inici de la caminada, però abans de marxar hem anat a visitar la gredera, l'espai de l'antiga explotació minera que es va menjar un bon tros del volcà.
Nosaltres ho hem fet abans de marxar, però recomanem que si algú segueix la nostra ruta comenci per la gredera i el centre d'informació, ja que a dalt del cim no hi ha cap panell explicatiu, és més, des de dalt no es veu ni el con volcànic a causa de la vegetació. Així doncs si es comença per la gredera abans de pujar al cim almenys et pots situar quan arribes a dalt.