Moving time  6 hours 21 minutes

Recorded October 2018

4.4
8.7

near Villafranca del Cid, Valencia (España)

Ruta de Vilafranca al cim del Picaio 1304 m., començant vora la plaça de bous i passant pel costat dret de la fabrica de Marie Claire arribem al Barranc de la Fos, al qual abaixem per un sender que ix a la dreta fins arribar a la depuradora del poble.
Seguim la pista que ens porta al Barranc de les coves del Forcall, que tenim que deixar per una senda que remunta la muntanya per l'esquerre camí del Mas de Forés, quan apleguem a una bifurcació de sendes hem de seguir la indicació de Picaio.
Continuem en suau ascensió fins arribar al cim on hi ha una caseta de vigilància forestal i unes vistes espectaculars direcció sud, la vall del riu Monlleó.
Passada la caseta anem baixant cap al corral del Mas de Forés, on uns metres a la dreta trobem una meravella tres casetes de pedra seca juntes. Tornem al les ruïnes del corral hem d’anar a l’esquerre direcció al cingle que abaixem per una empinada i llarga pedrera molt relliscosa només apta per a gent bastant experta en 700 inacabables metres s’abaixen més de 250 m.
Una vegada baix estem al costat del Mas de Foresgos i seguint el camí en por estem en la Masia de Forés Alt. Continuem per la pista un kilòmetre 300 metres i ens desviem a la dreta per un altre camí menys xafat. Que seguim uns 700 metres i de sobte s’acaba.
Ara tenim que anar muntanya a traves uns 300 metres fins trobar la senda del camí vell de Vilafranca a Culla, que està marcat, és el PR-CV 1. Es tracta de una senda ben definida i fàcil de seguir que nosaltres anem direcció dreta a Culla, uns 3’5 km que arribem a una pista que a la dreta va a l’Escola de Canto i a l’esquerre on anem nosaltres du a la casa del Coll de les Vistes.
Seguint el camí 5 km trobem al mig d’un barranquet una font-llavador dins d’un porxat amb una aixeta i aigua. Continuem el camí sense prendre els desviaments de la dreta poc més de 2 km.
Ara ens desviem a la dreta per mig d’una pineda que va per dalt dels cingles del Barranc de la Fos durant 3 km que acaba davant les portes d’un mas rehabilitat el Mas dels Cingles. Seguim per vora el mur de pedra en sec que tanca la propietat fins arribar a una obertura que va per un camí ara cimentat que acaba prop de la depuradora d’aigües. Ja només ens queden pocs metres per a pujar al tossal on s’assenta Vilafranca i acabar la ruta.
Atenció a causa del funcionament defectuós del GPS, poden trobar-se línies rectes causades per la pèrdua parcial del senyal o puntes estranyes que no són reals, per tant cal anar amb una poca precaució al seguir la ruta.
Si utilitzes el track, t’agrairia que feres una valoració de la seua utilitat.

=======================================================================
Ruta de Vilafranca a la cumbre del Picaio 1304 m., empezando por la plaza de toros y pasando por el lado derecho de la fabrica de Marie Claire llegamos al Barranco de la Fos, al cual bajamos por un sendero que sale a la derecha hasta llegar a la depuradora del pueblo.
Seguimos la pista que nos lleva al Barranco de las Cuevas del Forcall, que tenemos que dejar por una senda que remonta la montaña por el lado izquierdo camino del Mas de Forés, cuando reunimos a una bifurcación de sendas tenemos que seguir la indicación de Picaio.
Continuamos en suave ascensión hasta llegar a la cumbre donde hay una caseta de vigilancia forestal y unas vistas espectaculares dirección sur, el valle del río Monlleó.
Pasada la caseta vayamos bajando hacia el corral del Mas de Forés, donde unos metros a la derecha encontramos una maravilla tres casetas de piedra seca juntas. Volvemos al las ruinas del corral tenemos que ir a la izquierdo dirección al risco que bajamos por una empinada y larga pedrera muy resbaladiza solo apta para gente bastante experta en 700 inacabables metros se bajan más de 250 m.
Una vez abajo estamos junto al Mas de Foresgos y siguiendo por el camino llegamos a la Masía de Forés Alto. Continuamos por la pista un kilómetro 300 metros y nos desviamos a la derecha por otro camino menos pisado. Que seguimos unos 700 metros y de repente se acaba.
Ahora tenemos que ir montaña a través unos 300 metros hasta encontrar la senda del camino viejo de Vilafranca a Culla, que está marcado, es el PR-CV 1. Se trata de una senda muy definida y fácil de seguir que nosotros tomamos en dirección derecha hacia Culla, unos 3’5 km que llegamos a una pista que a la derecha va a la Escuela de Canto y a al izquierda de donde vamos nosotros lleva en la casa del Coll de las Vistas.
Siguiendo el camino 5 km encontramos en medio de un barranquito una fuente-lavadero dentro de un porchado con un grifo y agua. Continuamos el camino sin tomar los desvíos de la derecha poco más de 2 km.
Ahora nos desviamos a la derecha por medio de un pinar que va por encima de los cinglos del Barranco de la Fos durante 3 km que acaba ante las puertas de un cortijo rehabilitado el Mas dels Cingles. Seguimos por borde los muros de piedra en seco que cierra la propiedad hasta llegar a una apertura que va por un camino ahora cimentado que acaba cerca de la depuradora de aguas. Ya solo nos quedan pocos metros para subir al tozal donde se asienta Vilafranca y acabar la ruta.
Atención a causa del funcionamiento defectuoso del GPS, pueden encontrarse líneas rectas causadas por la pérdida parcial de la señal o puntas extrañas que no son reales, por lo tanto hay que ir con una poca precaución al seguir la ruta.
Si usas el track, te agradecería que hicieras una valoración sobre su utilidad.
Monument

Cim del Picaio 1304 m.

Ruins

Casetes de pedra en sec

sostre de caseta de pedra en sec

Corral del Mas de Forés

Cingles del Picaio

Panorama

Mas de Foresgos i Cingles del Picaio

Fountain

Font de la Masia del pou nou