Uploaded February 29, 2020

Recorded February 2020

2.4
4.8

near la Vilella Baixa, Catalunya (España)

ruta circular desde la Vilella Baixa, dejamos el coche en la zona de aparcamiento, junto a la carretera que lleva a Cabacés, descendemos en dirección al cruce, de la carretera que lleva a Scala Dei, en la zona alta del talud, un poste indicador, nos señala el camino de la Vilella Alta, recorrido botánico, nos llevará al cami dels Pics y bajar a la Vilella Alta, no subimos al pueblo, continuamos junto a la llera del Rio de Scala Dei, tras vadear el riachuelo continuamos, a la izquierda tras marcas azul pálido y hitos de piedra, nos dirigimos al Grau de la Vilella, ascenso exigente per sin una dificultad a mencionar. una vez el lo alto del altiplano, nos dirigimos al Camino dels Cartoxans para pasar , por Mas Deu (también llamado de Dionís), desde allí hasta el Coll de la Guixera, vistas de la Figuera al fondo, ya bajamos por el Cami dels Montalts, hacia la zona cultural de la piedra seca, conjunto de cabañas hechas con piedra seca. al llegar a la cabaña del Creuetes, allí vamos a la izquierda para bajar por el sendero umbrío, junto alBarranco del Racó, llegamos al Grau dels Bous que baja zigzagueante hasta el cami Ral de Cabaces, lo seguimos a la izquierda gasta el Coll de la Creu, desde donde descenderemos hasta la Vilella Baixa, por donde callejeamos antes de cerrar la ruta en el punto de partida.

IZQUIERDA

seguimos sendero botánico, con carteles explicativos

BARRANCO

RIO MONTSANT

Bridge

PONT GRAN

... antiguo puente de estilo románico. El puente en origen tenía dos arcos y en 1886 se le añadió un tercero, respetando el estilo ...

VILELLA BAIXA

• Photo of Ferrarius

Ferrarius Feb 29, 2020

Cinc horetes de caminada amb un sospir. La ruta ens demana un esforç inicial durant el primer terç; amunt, amunt...; sense gairebé adonar-te ja has traspassat el Grau de la Vilella. Enrere hem deixat terrasses i més terrasses, cultivades o no totes amb el seu encant. Ametllers, oliveres i per sempre més la transformació dels terrenys per fer les vinyes d'avui en dia. L'esmorzar l'hem fet al Mas Deu. Un cop arribats a les barraques de pedra seca hem especulat sobre aquells temps en què els llops assetjaven els ramats, a l'hora que posàvem en solfa el caràcter sanguinari d'algunes bestioles; "unos cardan la lana y otros se llevan la fama". Ens queda baixar pel camí dels bous, empedrat i esgraonat en molts trams. Quanta bona feina per fer mínimament transitables pels homes, bous i mules aquests camins escarpats. Tot plegat una caminada del tot recomanable.

• Photo of StoneAge

StoneAge Feb 29, 2020

Gracies Ramón, ha estado muy bien, salud y km

• Photo of zarvaor

zarvaor Mar 3, 2020

A mitja baixada del Grau dels Bous, surt un senderó a ma dreta que va a la Font del Racó, a uns 5-10 minuts. Pensem que es un dels recons més especials de la zona. Si teniu temps i ganes paga la pena d'atansar-s'hi.

• Photo of StoneAge

StoneAge Mar 3, 2020

Buenas zarvaor, m ho apunto per la propera, gracies per la indicacio, hi tornarem i ja t ho explico
    Salut i km

• Photo of Tupisco

Tupisco Apr 27, 2020

recorrido por las zonas menos altas y meridionales de la Serra del Montsant, muy chulo