Uploaded May 2, 2016

Recorded May 2016

2.0
3.9

near Vilanova de Sau, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta ruta circular és en el pàrquing del davant de l’Església de Santa Maria de Vilanova de Sau.
Seguim el GR.2 que passa pel carrer Guilleries del poble. Abans de arribar a la carretera trenquem a la dreta per un corriol que baixa fins la carretera, la travessem i seguim el sender que en l’últim tros i en forta pendent, ens porta a dalt de la carena dels Munts. Aquí deixem el GR. a la nostra esquerra i nosaltres seguim el camí a la dreta, vorejant els espadats cingles de Vilanova. Ens arribem al primer mirador que ens regala unes meravelloses vistes.
Seguim pel cim del pla i passant per una gran bassa arribem a les ruïnes de Santa Margarida d’Ardola, només resten dretes dues parets. El nom d’Ardola sembla que és d’origen ibèric i sembla plausible la hipòtesi de que podria ser el nom de l’antic poblat ibèric situat al voltant de Puig del Far.
Seguim per un corriol entre la pineda, passem per unes immenses roques abans de enfilar-nos al cim d’un mirador al costat del Puig del Far (832 m).
Seguim fins a dalt del Puig del Far. Des d'aquí la vista és molt bona, hi veurem clarament la roca Falconera i el puig de Casadevall, més al fons. A més tenim una bona panoràmica sobre els boscos de les Guilleries i vista aèria del poble de Vilanova de Sau i el fons de tot el Montseny.
Baixem del cim passant per la gran balma de sota la cinglera del mirador. Seguint arribem a la bassa i d’aquí, per pista, ens dirigim a la Roca del Migdia (767 m) és una gran balconada on esmorzem, i gaudim de les vistes.
Seguim pel cim de la cinglera per arribar a la part del darrera de la Roca del Migdia amb les millors vistes al pantà de Sau, Collsacabra, Pirineu...
El corriol segueix planer fins arribar al grau de Santa Margarida on el corriol baixa molt directament fins les aigües del pantà de Sau al paratge anomenat Costa de la Rovira, on podem distingir la punta del campanar de Sant Romà que emergeix tímidament de les aigües per observar, a la seva esquerra, el puig de la Força enganxat a les parets de Tavertet.
Seguim el contorn del pantà i comencem a pujar al començament per pista i després per un camí molt planer, ombrívol i molt agradable de fer fins la casa de la Vileta Grossa, baixem per la pista enquitranada fins a trobar el GR2 que seguim i ens porta fins l’església on hem deixat el cotxe, donant per acabada aquesta fàcil i entretinguda ruta.
Salut i bona caminada!!!

Mirador
Fotos Panoràmiques
Molt bones vistes del panta de Sau i del Puig de la Força,
Pantà de Sau (Costa de la Rovira)
Puig del Far
Roca del Migdia
Roques - abric
Santa Margarida d'Ardola
La Vileta Grossa

• Photo of joboix

joboix May 5, 2016

Ruta fàcil de fer amb camins i corriols ben sorprenents, amb unes vistes privilegiades! i al arribar al pantà de Sau, hem pogut gaudir de la bellesa de l’entorn amb tota la seva intensitat.

• Photo of peremagria

peremagria May 6, 2016

Una sortida d’aquelles dites “matinals” que en aquesta època de l’any dona temps per això i tornar a casa pel dinar, o aturar-se en algun restaurant de la zona en que sempre tens la oportunitat de conèixer llocs i parlar amb gent de l’entorn d’aquests paratges privilegiats de l’espai natural Guilleries-Savassona.
    Tal com diu en nostre Director Jep Boix, el lloc on deixem el cotxe es davant mateix de l’esglèsia dedicada a Santa Maria i això fa que hàgim de travessar el poble caminant. Ben aviat t’adones del ben cuidat que està Vilanova de Sau, net i polit, amb gespa a mida, parcs infantils...tot ben dissenyat fins i tot el terra de la Plaça Major.
    Desseguida en endinsem als boscos tot guanyant altura i deixant enrere el poble de Vilanova. Quant fa una hora que caminem arribem davant mateix de les restes del que avui dia queden de la malaguanyada ermita de Santa Margarida d’Ardola, que per sort, uns plafons en informen de la història d’aquest paratge. No tardem gaire fins que se’ns presenten llocs que jo els anomeno “balcons”, com el Puig del Far i Puig Casadevall, sempre de parada obligatòria per recrear la vista i prendre les fotografies de rigor. Ara be, el rei dels “balcons” es la Roca del Migdia, i sobretot la part del darrera on el paisatge es de parada més que obligatòria. He volat moltes vegades per aquesta zona, però la veritat es que s’ha de veure tocant de peus a terra per gaudir completament d’aquest majestuós paisatge que tens al davant, com els cingles de Tavertet, l’imponent Puig de la Força, la Riera de Balà, i més al fons Cabrera, Aiats, Puig Sacalm, Pirineu Gironí...i es clar, en primer pla però a uns centenars de metres més avall, les aigües del Pantà de Sau amb la minúscula vista de la punta del campanar de Sant Romà emergint com sempre, i facilitant al viatger el nivell actual de les aigües.
    La baixada en forta pendent ja t’il•lusiona frisant per arribar a tocar les aigües del pantà, on a la mateixa riba hi trobem diversos pescadors de canya intentant pescar algun peix. Novament fotos a tort i a dret, els gossos prenent un bany, i nosaltres emprenent el camí de retorn sense pensar amb la pujada que ens resta per arribar al punt de sortida.

JEP BOIX May 6, 2016

Moltes gràcies Joan i Pere, per les vostres valoracions, veig que realment us va agradar la sortida. A reveure.

• Photo of mparaira

mparaira Dec 8, 2016

Ruta molt bonica i, com sempre, magníficament documentada i comentada.
    Gràcies, ets un dels grans, jepboix ! Llàstima que em dedico més a la bicicleta de muntanya i no puc seguir més rutes teves.
    Salut per molts anys !

• Photo of mparaira

mparaira Dec 11, 2016

Ben documentada I comentada al detall.

• Photo of lluishc

lluishc Dec 12, 2016

Vistas magnífiques, ben assenyalat, un dia de sol radiant... qué més es pot voler per un matí de caminada?

JEP BOIX Dec 12, 2016

Gràcies mparaira i lluishc, pels vostres comentaris i també per la vostre valoració. M'alegro que us hagi agradat. Així dóna gust compartir. Salut!

• Aidado Jan 29, 2017

Una ruta muy adecuada para un domingo a la mañana

JEP BOIX Jan 29, 2017

M'alegro Aidado, que t'hagi agradat. Gràcies per la teva valoració. Salut

• Photo of hdfcat

hdfcat Aug 19, 2017

Moltes gràcies per la ruta Jep. Una bona ruta que vaig poder fer amb els nens uns dies endarrere i que ara a l'estiu té el valor afegit de poder-te banyar al pantà amb vistes al campanar. Les vistes són espectaculars, amb una baixada al pantà força dreta i en que cal anar amb compte. Per posar un però, són camins poc transitats i per tant hi ha trams amb força esbarzers.

JEP BOIX Aug 19, 2017

Celebro hdfcat, que hagis gaudit d'aquesta sortida en família. Salut!

• Photo of Mariferan

Mariferan Feb 19, 2018

Ruta muy chula con vistas espectaculares

JEP BOIX Feb 19, 2018

Comparteixo la teva opinió i agraeixo la teva valoració. Salut Mariferan !

• Photo of badaloni74

badaloni74 Apr 3, 2018

Ruta amb molt bones vistes i no gaire complicada. Grans miradors.
    Encara així la tornada des del pantà en terreny tapat es fa una mica llarga.

• Photo of badaloni74

badaloni74 Apr 3, 2018

Adalt

JEP BOIX Apr 3, 2018

Celebro que t'hagi agradat badaloni74. Realment tenim un entorn privilegiat i cal aprofitar-lo. Gràcies per la teva valoració!

• Photo of Marilou Aveladenn

Marilou Aveladenn Apr 5, 2018

Vistas muy bonitas, ruta muy agradable. Apta para ir con perros.

JEP BOIX Apr 5, 2018

Gracias Marilou, per tu comentario i por tu valoración. Saludos.

• Photo of tomas91

tomas91 Apr 6, 2018

Sendero para aventureros y fuera de las rutas tradicionales señaladas, no es muy difícil pero hay tramos de todo tipo, con roca, riachuelos pequeños en invierno sobretodo, en forma de V, tramos empinados y bajadas chulas, es muy divertida, tardamos unas 5:30, 6 parándonos para comer una hora en la planada de abajo del pantano y paradas cortas en miradores. Hay que estar pendiente al GPS de wikiloc y tener batería suficiente como para echar el día. Tener en cuenta por dónde empiezas el camino, ya que hay tramos de bajada que no serían igual si cogeis dirección opuesta (ya que la ruta es circular). Recomendable! Lo averigüé aquí y de maravilla, he creado otra ruta media hora más corta sobre está misma. Subiré fotos en unos días.

Pasarlo bien y respetad el medio ambiente!

JEP BOIX Apr 6, 2018

Comparto tu opinión y agradezco la valoración. Saludos!

• Nefertiti25 Jun 3, 2018

Nosotros, cuando hicimos este esta ruta, no teníamos GPS, solamente llevábamos mapas impresos del Internet y seguimos indicaciones en el camino. Así nos salió fácil llegar gasta la cima del Puig del Far.
    En cambio, nos salió muy difícil encontrar la Roca del Migdia - la ruta para llegar ahí no está nada señalizada. Además, había una pareja catalana que tampoco podía encontrar esa roca. Decididamente, ese tramo debería ser mucho mejor señalizado porque no toda la gente lleva GPS.
    Aparte de eso, el camino fue muy agradable y nada difícil, con vistas realmente bonitas.

JEP BOIX Jun 3, 2018

Gracias Nefertiti25, per tu comentario. Saludos.

• Nonemixi Jun 26, 2018

Ruta bonica però molt difícil de seguir a partir del descens després del segon mirador. Sense la app prèmium (pagant) es francament complicat seguir la ruta, ja que a trams, el camí ha desaparegut o es diferent o bé simplement està desactualizat. Ens hem trobat en ple descens per una zona perillosa on els camins que et marcava la app no hi eren.

• ramonglhf Aug 21, 2018

Hemos intentado hacer la ruta hoy mi pareja y yo. Los dos somos jóvenes y en relativa buena forma. Hemos seguido la ruta al mimilímetro con la app maps.me y all llegar a la parte del descenso hacia el pantano (Grau de santa margarida) nos hemos encontrado un terreno totalmente diferente al que se describe aquí, hasta que al final hemos tenido que pedir ayuda al 112.
    Recomendamos que cierren esta ruta hasta que los forestales de la zona habiliten de nuevo los caminos, ya que a día de hoy (21/08/18) es impracticable (la parte del descenso) a no ser que seas un experto o vayas con equipo profesional.
    Lastima no haber leído el anterior comentario de junio 2018, no sé si la pág permite ordenar por defecto los comentarios con los más recientes primero, habría sido de ayuda...
    NO HACER LA RUTA AHORA

JEP BOIX Aug 22, 2018

Hola Nonemixi i ramonglhf, la causa de que aquesta ruta sigui força impracticable és l'abundància de pluges d'aquesta primavera. No crec convenient eliminar la ruta del wikiloc perquè un cop neta de matolls, com quan la vam trobar nosaltres, és molt interessant i completa. Tens tota la raó sobre la conveniència de que els comentaris més recents sortissin els primers, haurem de suggerir-ho. Gràcies pel vostre interès. Salut!

• dani_f46 Oct 21, 2018

Hola Jep,

Estic interessat en fer la ruta properament. Tenim informació més actualitzada respecte als últims comentaris de juny i agost que es queixaven del camí impracticable?

Moltes gràcies per l’ajuda!
    Salut!

• Photo of albert.torrent

albert.torrent Jan 27, 2019

Sortida molt bonica. La vàrem fer a l'estiu de 2018. Vam trobar una parella que havia intentat fer el tram "conflictiu" que dieu en els comentaris i que havia hagut de recular. Per això vam optar per seguir per la pista fins al Parador de Sau i d'allà, baixar seguint la riba del pantà. Gràcies!

JEP BOIX Jan 27, 2019

Gràcies pels teus comentaris i aclariments i també per la teva valoració. Salut Albert!

• JosepMCM Mar 4, 2019

No hay problema ya para hacer toda la ruta. No hemos encontrado dificultades para localizar los senderos, ni en el estado de los caminos.

Evidentemente como el segundo tramo no es ninguna ruta oficial, el estado no es el mismo que las que lo son. Usamos en todo rato el gps, ya que hay bastantes bifurcaciones.

El 1r tramo coincide en muchos puntos con la ruta oficial sl-c-122 verde y blanca.

El trozo mas controvertido del Grau hasta tocar el pantano hay bastante inclinación y de tierra y hojas secas. No es complicado, pero hay que ir con cuidado.

De vistas muy bonita.

Aunque se nos pasó la ermita... aun haciendola por primera vez y haciendo fotos, en 3h y 45 minutos hicimos todo el circuito.

Tambien hemos hecho el dia siguiente la "dels cingles" de Jep que comparte con esta un tramo y nos gustaron mucho las dos. Gracias por compartirlas.

Hay app's gratuitas para usar el gps con mucha precisión, si uno quiere no hace falta ninguna de pago.

Moltes gràcies Jep per compartir de nou.

JEP BOIX Mar 4, 2019

Gracias JosepMCM, para valorar y actualizar la ruta. Me alegra que hagas el comentario sobre la bajada del Grau hasta el pantano que aunque algo complicada, con un buen GPS, aún se pueda hacer. Saludos!

• Photo of monica301049

monica301049 Mar 24, 2019

Ruta molt maca mb moltrs bones vistes, pero el punt de baixar al pantà l hem trobat molt embardissat mb molta pendent

JEP BOIX Mar 24, 2019

Gràcies monica301049, per valorar-me-la, comentar-la. És una llàstima que els corriols amb el temps s'embardissin. Salut!