Uploaded August 28, 2015

Recorded August 2015

1.4
2.8

near Viladrau, Catalunya (España)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Osona) Ruta el mes d’agost de 2015; 9 km; +250 -250; 4 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Viladrau, font de l’Oreneta, Arboretum, font de l’Erola, font Can Jep, Hostal de la Glòria, font del Miquel, font del Sot, font del Ferro, font del Noi Gran, mas La Vila, Castanyer de les nou branques, L’Aremany, Viladrau. Participants: Camp i Miquel. Tipus de sortida: parcialment circular; Dificultat: fàcil.

Un cop hem aparcat al parking de l’entrada de la vila, pugem en quatre passes les escales que porten a l’entrada de l’església de Sant Martí i a la plaça Major. De l’església de Sant Martí sabem que està documentada des del 898. Probablement devia ser, inicialment, la capella de la fortificació original pertanyent al domini del castell de Taradell. També sabem que va ser renovada a finals del segle XI i que ja dins del XVI-XVII es va ampliar i es devia aixecar el campanar. El portal principal, d’estil barroc ha de ser del XVIII.

Des de la plaça Major, anem baixant, passant pel costat de la font nova que en diuen de la Germana Josefa. Aquesta font va ser arranjada l’any 1979 per tal de dedicar-la a la monja dominica (de l’Anunciata) la germana Josefa, que durant anys s’havia dedicat a l’ensenyament a Viladrau. Un poema l’honora i per tant, ara, la que havia estat la Font de la Rectoria ha passat a ser la de la monja.
Com dèiem, el govern d'Aragó quedà a càrrec de Ramon Berenguer. Anys després aquella confederació (un cas extraordinari en el món medieval), passà a dir-se Corona d'Aragó. Però la Corona només era el nom per a uns estats que continuaven mantenint les seves tradicions i identitats (Catalunya i Aragó) i que només compartien el rei i els col•laboradors més propers.

Seguim avall, per orientar-nos al sud i trobem els primers rètols que parlen de la Ruta de les Fonts. Aviat passem el pont per sobre de la Riera Major i ens endinsem pel camí de terra. Aquest camí deixa a l’esquerra una font, sense cap mena de guarniment i que no és la que busquem. Més enllà arribem a l’espai perfectament muntat de la font de l’Oreneta. Viladrau ha destacat per la seva vinculació a poetes... ...