Moving time  3 hours 38 minutes

Recorded July 2018

2.7
5.5

near Viladrau, Catalunya (España)

Des del pàrquing del restaurant La Solana, a Viladrau, agafem la pista de l'esquerra que ens condueix al Moli (diria que ens posem per dins d'una àrea privada). Al travessar-lo però, comencen a haver-hi pals indicatius que t'assenyalen durant tota la pujada el camí a seguir fins el Matagalls. D'allà ens endinsem pel bosc fins que se'ns comença a obrir la vista davant nostra, és espectacular! Enfilem camí Sant Segimon i d'aquí planejem força fins a encara l'última pujada al pic.
L'anada és molt senzilla, bonica i fàcil de fer. S'ha d'estar en un mínim d'estat de forma perquè hi ha alguna pujada pronunciada però gens tècnica. És molt bonica!
La baixada la fem pel Coll D'Ordials, seguint pel Torrent del Sot de les Cordes fins al Pla de Malatup. El principi del descens és preciós pel Coll. Ens trobem la Font dels Cims, amb aigua potable i molt fresca que et fa reviur! Tot seguit però t'endinses pel Sot de les Cordes. Un torrent amb parets verticals. Exigent i una mica tècnica. S'ha d'anar en compte, sobretot si el terra està mullat. Tot i així és preciós. Veus cascades arreu i vais baixant fins a endinsar-te al bosc on pots parar al riu a remullar-te els peus una estona! A partir d'aquí tot és fàcil. Després del bosc ens posem per una pista per torar cap a l'Erola i el Molí (haurem de creuar uns fils).
La tornada doncs, és més exigent. A la baixada has d'anar en compte i els pals indicatius desapareixen. És imprescindible portar GPS per no perdre't.

Nosaltres no ens vam trobar ningú ni pujant ni baixant, i això que era un dissabte de juliol. Al arribar al cim és quan ens vam trobar gent! Recomanem la ruta, és llarga però és molt bona de fer. També es pot fer a l'inversa, amb una pujada al pic molt exigent i pronunciada i una baixada que la podras gaudir molt. Important el GPS, imprescindible! Poso moderat, no per la dificultat tècnica, si no per la distància i la baixada sobretot. Tot i que és una ruta senzilla!

Pàrking La Solana

Indicació

Després del Molí

Després de l’Erola camí a Sagimont

Sant Miquel dels Barretons

Pic del Matagalls

Visió cap el Turó de l’Home

Font dels Cims

Aigua potable molt fresca!!!!

Coll de Cordials

Girar a la dreta per baixar