Uploaded July 8, 2013

Recorded July 2013

2.5
5.0

near Viladrau, Catalunya (España)

Sortim del costat del camp de futbol de Viladrau, ja que hi hem aparcat el cotxe per dirigir-nos cap al mas Torrent (seu social de l’Associació Excursionista de Viladrau), al darrera del qual hi ha el camí que ens portarà cap a la font de l’Oreneta i el molí de Baix, en ruïnes, però on hem pogut contemplar un bonic salt d’aigua i l’antic pont per travessar la riera.
Continuem cap a la masia dels Molins i can Bosc, on veiem brollar les dues fonts i poc desprès, arribem a l’ermita de la Mare de Déu de l’Erola, que està tancada. Desprès de fer un ganyip, continuem endavant i ara el camí ja s’enfila, creuem la castanyeda gran de can Gat, passem per la font de l’Or i arribem a l’oratori de Sant Camil.
Creuem el torrent de l’oratori i arribem a les Marrades, en aquest punt, el camí ja és molt més costerut, però les marcades i dretes llaçades ens ajuden a superar el fort desnivell, que es suavitza en el collet de l’Estornell, per tornar a pujar fins que arribem al coll de les Tres Creus, punt més alt del nostre recorregut i on hi ha el camí per anar a l’ermita de Sant Segimon, que no deixen visitar.
A partir d’aquest coll, comencem el camí de tornada i per això, agafem un petit corriol que surt al costat mateix del coll de les Tres Creus, que baixa per entre les roques cap al torrent dels Rentadors. Tota aquesta baixada, és molt dreta i en molts trams, s’ha de passar per les roques i es faria perdedora si no fos, per la gran quantitat de pilones que hi ha en tot aquest trajecte.
Volem aprofitar per agrair a tots els que amb el seu esforç personal, es dediquen a amuntegar les pedres, fent aquestes pilones, que són de gran ajut per a l’orientació de tots els caminants.
A TOTS ELLS EL NOSTRE RECONEIXEMENT I AGRAÏMENT.
Quasi al final de la baixada, hi ha un trencall per anar al gorg Negre, nosaltres no hi hem anat, però hem deixat indicat el waypoint per anar-hi.
Ben aviat el camí, es torna més planer, passem pel pont i la roureda de can Gat, les masies de la Sala Nova i la Sala, on ja per una ample pista anem davallant, fins que a l’altura del club de polo, agafem un camí a la dreta que va pel costat de la Riera Major i que amb poca estona ens permetrà arribar al punt de sortida.

Sortida i arribada - Viladrau

Riera Major

• Photo of Laky

Laky Aug 20, 2013

Hola, vam fer la ruta aquest diumenge passat i ha sigut genial! Gràcies per currarte el track i la descripció!

• Photo of erill

erill Aug 20, 2013

Gràcies Laky.
    Celebro que t'hagi agradat la caminada. Jo també m'ho vaig passar bé fent-la.

• Photo of GEBRACB

GEBRACB Oct 28, 2013

Ens desem la ruta, sembla molt interessant de fer-la un dia.

El darrer diumenge de maig es fa un aplec a l'ermita de l'Erola, aquell dia segur que està oberta per qui vulgui visitar-la.

• Marfran78 Jun 2, 2014

Paisatges espectaculars i variats. La vam fer aquest diumenge. St. Segimon estava tancat per obres i tornarem per veure la reforma. Vam trigar unes 7 hores ja que vam parar a dinar i a fer moltes fotos (L'entorn ho mereixia). Hi ha moltes zones d'ombra. El que si que s'ha de tenir en compte és que la senyalització disminueix a partir de la Masia La Sala Nova fins el punt de desaparèixer. Si no es porta la ruta descarregada en algun sistema extern amb GPS es fa molt difícil trobar el camí correcte en els encreuaments.

• Photo of erill

erill Jun 2, 2014

Gràcies Marfran78 pels comentaris.
    Ara, el paisatge deu ser preciós, verd i ple de flors i el torrent amb força aigua, que fa agradable la caminada.
    Referent al petit tram dels voltants de la Sala Nova, en efecte el camí és força brut i perdedor, però no hi ha dificultat, donat que sempre s’intueix la direcció a seguir i si es va amb GPS, no hi ha pèrdua.