Uploaded February 24, 2014

Recorded February 2014

2.9
5.9

near Viladrau, Catalunya (España)

Ruta circular que comencem a l’aparcament que hi ha prop de Viladrau, al quilòmetre 1’6 de la carretera GI-520, al davant del restaurant de La Solana dels Molins. Des d’aquí prendrem una pista que travessa la riera Major i la seguirem 1 km. per agafar un camí a l’esquerre que seguirem fins la casa de pagès La Sala situada al cim d’un turonet. La Sala és un magnífic mas amb aires de fortalesa on va néixer el llegendari bandoler Joan Sala i Ferrer, anomenat també Joan de Serrallonga o Serrallonga (1594-1634).
Continuem la ruta passant a prop de Can Gat, traspassant la riera del Gorg Negre i comencem a pujar per un corriol de forta pendent per desviar-nos un parell de cops per visitar el famós salt del Gorg Negre i una miqueta més amunt una magnifica gorga, no cal dir que durant tot aquest corriol el paratge és molt feréstec i solitari. Seguim fins arribar al coll de les Tres Creus on es pot veure, al fons, l’ermita de Sant Segimon i al cim a mà dreta la de Sant Miquel dels Barretons. Ens arribem fins a Sant Segimon que està en obres, rodegem per la part de dalt fins a arribar a un indret anomenat la cova del Sant. Des d’aquí ens enfilem fins la petita ermita de Sant Miquel que és un magnífic mirador per contemplar, al fons, els Pirineus i més a prop, en primer terme, a vista d'ocell el santuari de Sant Segimon i tota la vall amb les masies de Can Gat i La Sala.
Seguirem pujant resseguint la carena i passant pel Coll Saprunera i continuant fins al cim del Matagalls, de 1698 m d’alçada. La vista és esplèndida tot i que al cim tenim una mica de boira, a l’horitzó veiem sense dificultat la plana de Vic i el Collsacabra. En un dia de bona visibilitat el panorama ha de ser impressionant.
Per retornar desfarem en un primer moment el camí de pujada, però de seguida ens separarem del camí per endinsar-nos a mà dreta en el primer torrent i passarem per la font dels Cims. Pujarem sobre la carena, a la nostra esquerra, resseguint-la, encara que el camí no és molt clar fins a un primer coll, on unes fites ens indiquen el camí que cal seguir i que s'endinsa al bosc fins arribar al coll d'Ordial. És aquí on el camí gira bruscament a la dreta i va baixant perdent ràpidament alçada fins el sot de les Cordes. Travessem el torrent en una zona de cascades i continuem baixant pel corriol que venim seguint, ara amb el torrent a la nostra esquerra. Prosseguim el descens passant per dins del bosc, entre fagedes i castanyers. Més avall es travessa la magnífica Castanyeda Gran de Can Gat amb alguns exemplars extraordinaris de més de 500 anys de vida. Continuant arribarem a la Mare
de Déu de l’Erola. Seguim i passem el torrent de l'Erola, el creuem i passem pel costat de la masia i la font de Can Bosc. Continuem el nostre camí per la pista principal fins a trobar un corriol que puja a la nostra dreta. En aquest punt ens desviem del camí i passarem pel davant de la mina coneguda com el Cau dels Guilles. Seguim i en menys d’ 1 km. trobem la pista que hem fet al començament d’aquesta ruta, la seguirem fins a l’aparcament i donem per acabada la caminada.
Aquesta ruta no té cap dificultat tècnica excepte la llargada i el desnivell . Transcorre casi en tota la seva extensió per senders i corriols solitaris, i amb el privilegi de les vistes des de Sant Segimon, Matagalls i del Sot de les Cordes. És relativament senzill perdre's per la multitud de camins i corriol que anirem creuant per això es imprescindible portar el GPS amb el track de la ruta.
Salut i bona caminada!!!

Castanyeda de Cal Gat amb alguns exemplars de 500 anys de vida.
Coll d'Ordials
Trencant a l'esquerra

• Photo of albertroura

albertroura Aug 13, 2018

Hola Jep! He intentat resseguir la teva ruta, però he tingut de modificar-ne el tram de pujada on et desvies per anar a visitar el Gorg Negre. Passada la Casa Nova de la Sala, en el moment que fas un gir per anar a buscar la riera, la finca està vallada i és impossible resseguir el teu track. Una tanca perimetral envolta la finca i creuar-la suposa anar a buscar alguns dels accessos per pista que hi ha a cada extrem, tot i que també hi ha un fil pastor que s'ha d'obrir. No se si està tancat per impedir que el bestià s'escapi (suposo que és això), o es tracta d'una finca "privada". En tot cas, he pujat seguint les indicacions fins a l'Erola, Sant Segimon i desprès la clàssica pujada al Matagalls. La baixada l'he fet íntegrament seguint la teva ruta, el coll d'Ordials és una mica perdedor, però gracies al GPS he pogut anar seguint bé. La part del Sot de les Cordes i el pas pel costat dels Castanyers centenaris m'ha encantat! Genial ruta, gràcies per compartir-la!

• Photo of JEP BOIX

JEP BOIX Aug 16, 2018

Gràcies Albert per comentar-la, es una llàstima que no hagis pogut arribar fins el Gorg Negre. Salut!

• Photo of Ramon RFM

Ramon RFM May 1, 2019

Hola Jep! Avui he fet aquesta ruta amb un company. L'hem fet en sentit contrari, pujant pel Sot de les Cordes i baixant pel Gorg Negre. Hi havia força aigua a rieres, cascades i gorgs i les fagedes començaven a estar d'un verd brillant per les fulles tendres. Ha estat fantàstic!
    Per cert, hem trobat les tanques que comentava l'albertroura. Són de Can Gat, una propietat privada, per a que no s'escapi el bestiar (avui hem trobat força vaques allà!). Com que no podiem tornar enrera, hem passat les tanques per sota (les que de tant en tant fan de "porta" es poden aixecar uns 40 cm sense malmetre-les gens i ens hem arrossegat en plan "pista americana") i hem seguit el teu track fil per randa. Ha valgut la pena perquè la baixada de Sant Segimon al Gorg Negre ha estat molt bé. Imprescindible el GPS o Wikiloc durant tota el camí per a no despistar-se.
    Gràcies per compartir la ruta!

• Photo of JEP BOIX

JEP BOIX May 2, 2019

Gràcies Ramon pel comentari i actuliatzació der la ruta. Salut!