• Photo of Vidrà-Puig de l'Obiol-Puig Ras-Santa Margarida de Cabagés-Puig de l'Obric-el Toll

Technical difficulty   Moderate

Time  7 hours

Coordinates 1962

Uploaded January 6, 2011

Recorded January 2011

2.9
5.8

near Vidrà, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre el nom de l'excursió es posarà de color blau, clica amb l'esquerra i enllaçaràs amb les fotos de l'excursió que estant al Picasa.
Sortida - arribada, Vidrà.
Sortirem de la plaça i pujarem al carrer de sobre, on hi ha el forn de pa i seguirem la ruta que ja està marcada i ens porta a sobre la casa d'el Bartoli. Seguirem la pista i tot passant per el costat de la Font de Can Carrasquet , sortirem en uns prat, els pujarem per la cara oest i creuarem una tanca del bestiar. Seguirem el camí que passa per la cara obaga de la fageda tot resseguint la carena, fins arribar al Collet de Palou Xic.
Aquí trobem el GR del Bisba Oliba (senyals de pintura blanca i vermella). El seguirem tot passant per Palou Xic, el Collet de la Freda i el Coll de Cristòfol. És un bon mirador: per l'est, veiem Santa Maria de Cabagés. Per l'Oest, la Serra d'ensija, els Rasos de Peguera. Deixarem un petit tros el GR, i pujarem per la carena de la muntanya (direcció nord), en arribar a dalt tenim un gran mirador de quasi 360º, (Pedraforca, Comabona, Bellmunt, Monseny, Puig Cubell, etc.), seguirem carenant i aviat trobarem de nou el GR que ha seguit la pista forestal.
Seguirem de nou al GR i passarem per el Coll de l'Home Mort. Una creu de ferro de quatre brassos ens recorda el tràgic fet que en aquest punt hi tingué lloc. Pujarem a la carena i trobarem el pla del Faig Ramader. Seguirem per la carena (direcció nord-est) i arribarem al Puig de l'Obiol (és el més alt de la Comarca d'Osona), el voltarem per la cara oest i baixarem seguint la carena i el filat del bestiar fins a un petit pla.
Trobem un pal indicador, deixem el GR i seguirem el PR (senyals de pintura blanca i groga( direcció nord-est)), que marxa cap a Vallfogona de Ripollès tot carenant la Serra de l'Obiol (gaudirem de grans vistes del Pirineu (Massís del Canigó, Costabona, Puigmal, etc)). Creuarem el Pla del Tabac, el Coll de la Creu de l'Espinalt i continuarem carenant fins passar una tanca i marxarem per la carena (direcció sud) per arribar al Puig Ras, és un molt bon mirador.
Baixarem per la carena (no us podeu apartar mai de la carena), que marxa en direcció sud-oest (és una mica brut, però se segueix be ). Creuarem dues o tres vegades, velles pistes de desemboscar i arribareu a un replà, conegut per les Saleres Velles (és un balcó natural sobre Santa Margarida de Cabagés). Resseguireu el precipici (direcció est) fins a trobar el grau que permet baixar i seguirem una vella pista (direcció oest) que ens portarà a Santa Margarida de Cabagés, església romànica del segle XII.
Continuarem per la pista que ens portarà a la Collada de la Coma i pujarem al Puig de l'Obrix (és un gran balcó sobre el riu Ges i la Vall de Siuret). A partir d'aquí cal un mínim d'experiència en rastrejar vells camins (teniu l'opció de tornar al Collada de la Coma i seguir la pista fins les Nou Fonts, on ens retrobeu). Seguirem el precipici uns 50 metres de la punta (direcció oest ) i trobarem el camí que ens permet baixar el precipici (direcció sud) i ens porta a una petita feixa tirarem uns metres a l'est i sortirem a un nou balcó (sota nostre la casa de Corrubi).
Baixarem sempre seguint molt de prop el Cingle de Corrubi (direcció nord-est (trobareu algun boix palat, i algun de tallat, que us serviran de guia)) fins arribar a baix on trobarem una vella pista que seguirem i ens portarà a creuar el rec de la Coma, seguirem la pista i tornarem creuar un nou rec. Començarem a pujar pocs metres la pista que es fa fonedissa i continuarem el rastre d'un camí que ens puja a trobar una pista que va a la casa de Fontcoberta.
Per la cara sud, tenim una tanca, la creuarem i baixarem per el camí de les marrades que ens porta a baix el Toll (estem sobre el sender local de Vidrà (pintura blanca i verda)). Seguirem sempre el sender local que ens portarà a la casa de Corrubí. Creuarem uns plans sempre al costat de la muntanya, tot resseguint per sota el gran Cingle de l'obric i arribarem a la Coma de Cabagés.
Creuarem la linea de la llum, baixarem i creuarem el rec per pujar a trobar la pista que baixa de la Collada de la Coma. La seguirem fins a trobar una cruïlla, deixarem la pista i seguirem per una que puja i va a Palou Xic fins a trobar un camí que surt (per la cara est) i ressegueix primer el Torrent de les Fonts i després el riu Ges. Més endavant es convertirà amb una vella pista que ens portarà a trobar la pista forestal que va a Palau Xic. La seguirem fins arribar a les primeres cases de la Creu de l'Arç, on trobarem els pals indicadors que ens retornaran a la plaça del Poble.
Cartografia Editorial Alpina, mapa Puigsacalm.

• Photo of osukarusan

osukarusan Dec 27, 2016

He fet la ruta afegint també el Puig de Palou. El teu track i la descripció em van ser d'enorme ajuda pel tram de la baixada del Puig de l'Obric, sense cap track no crec que se m'hagués acudit baixar per allà, a trams una mica perdut i a trams amb compte amb les fulles i branques per no relliscar.