Uploaded September 3, 2018

Recorded September 2018

2.8
5.5

near Gausac, Occitanie (France)

Sortim del refugi de Vetera (Batère en francès) pel GR-10 seguint la carretera que aviat es torna pista. Volem anar cap el puig de l'Estella o Estela (100 cims), per aixó passat un parell de revolts deixem el GR i anem cap a la dreta, es un area de pastures.
Hi ha un ramat de bens, vigilat per tres gossos blancs de muntanya del Pirineu, ens rodegen fins que ens allunyem de les ovelles. Fem una pujada fàcil fins el collet del Pei que es a la nostra esquerra.
Ja tenim el Puig d'Estella (1778 m.) al davant. Molt bones vistes de la plana del Roselló i del Conflent. Cap a ponent el massis del Canigó ennuvolat.
Reculem i anem seguint la carena fins el coll de la Cirera on retrobem el GR-10 que agafem direcció Cortalets.
Entrem en un bosc molt bonic. En teoria som al Balcó del Canigó, però el bosc es molt espès, afegit al nùvol que puja ens impedeix veure el que tenim sota.
Passem pel refugi de pastors de l'Estanyol i ens aturem una estona a la cabana de Pinetell, refugi lliure que ara es tancat per eliminar les xinxes. Hi ha una font d'aigua molt bona,
Seguim planejant direccío oest fins el Ras de Prat Cabrera on trobem la pista que porta al refugi, però nosaltres seguim pel GR amunt de valent vora un filat amb la esperança de tenir vistes, però la boira baixa ens ho impedeix. Si vas cansat, recomano seguir la pista.
Arribem al Cortalets, un refugi amb solera inagurat el 1899. A la segona guerra mundial els alemanys li van calar foc, al acabar la guerra el varen reconstruir.
Ja hem fet la primera etapa del Tour del Canigò i hem aprofitat per fer un 100 cim, des on hem tingut les millors vistes de tota la excursió.
Refuge

001 Vetera

30-AGO-18 7:25:02AM Batère. En el GR-10 francès. Refugi guardat, poc concorregut, el menjar BO. El sopar molt abundant. Com sempre trobem a faltar alguna cosa de salat ( formage o embotit) per esmorzar. Es un edifici molt gran, aqui hi havia hagut unes mines de ferro. S'hi arriba molt bé en auto per una carretera asfaltada.

002 Dreta

30-AGO-18 7:51:26AM Deixem el GR-10.

003 Estella

30-AGO-18 8:36:36AM Puig d'Estella per la FEEC, d'Estela en els mapes. Fàcil d'assolir i amb bones vistes,
Refuge

004 Cortalets

30-AGO-18 3:51:22PM Refugi guardat. Sector lliure a l'hivern. Molt concorregut, doncs es el punt de sortida cap al Canigó des del Nord. El camí més fàcil per assolir el Cim.