2.5
5.0

near Vernet-les-Bains, Région Languedoc-Roussillon (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida- arribada: Vernet les Bains (Vernet).

Sortirem de davant del Balneari i agafarem el camí del Jardí Botànic (senyals de pintura groga) que fent unes llaçades ens pujarà al cim del poble. Anirem en direcció a llevant per agafar una pista forestal asfaltada que més endavant està sense asfaltar (en les cruïlles pal indicatius).
Anirem pujant fins trobar una cruïlla (pal indicatiu de Coll de Llavent). Nosaltres continuarem per el camí que marxa en direcció al sud-est a trobar el Riu dels Gorgs de Sant Vicenç. En arribar al Riu, ens limitarem a seguir el camí que el va resseguint .
Està fressat, senyalitzat i no té cap dificultat. Està equipat amb palanques i pasarel.les. Mentres anem pujant anirem trobant petis gorgs fins arribar a la cascada de Sant Vicenç. Continuarem pujant i arribarem a la Cascada des Anglais (dels Britànics).
En aquest punt ja no és permet de seguir pujant. Nosaltres desferem un petit tros del camí de l'anada, creaurem la primera palanca i enfilarem el petit balcó de fusta. En començar la baixada dintre del balcó per la cara sud i just en un petit morro tenim el camí que puja pel mig d'unes roques i que seguirem (és el camí del Bosc de la Vila de Vernet).
Té una senyal gran de pintura vermella una mica envallida en la roca (es veu molt be en tornar del Salt dels Anglais (Britànics). El seu començament és molt dret (puja recta amunt uns 10 metres). Ens caldrà fer un parell de petites grimpades: el camí es va fer malbé per l'esllavissada de roques que ens cal pujar.
Un cop superat aquest tros el camí és fressat i senyalitzat (pintura vermella amb alguna senyal del número 15 (és el numero del camí)) que ens anirant pujant fent petites llacades fins arribar a dalt on ens trobem en un mirador. Aquest camí havia set important, encara conserva les parets que aguanten les llaçades i algun tros els seus escalons. El recorregut per dintre del bosc és molt bonic, amb exemplars molt grans de castanyers i d'Avets.
Després del mirador, el camí gira a ponent i marxa força aplanat fins trobar una cruïlla. Nosaltres seguirem el que continua marxant a ponent. Més endavant el camí comença a baixar fins trobar el camí que puja de la cruïlla que hem de trobar a l'anar a les cascades.
Seguirem el camí tot pujant (senyals de pintura groga) que ens portarà al Coll de Llavent (pal indicatiu). Aquí agafarem el camí que baixa al poble de Casteil (Castell). En trobar el càmping, el camí el volta per sobre fins que trobem una cruïlla on el camí vol baixar.
En aquest punt, primer anirem per el camí que marxa planejant al sud per veure la Cascada Dietrich i retornarem a la cruïlla per començar la baixada fins Casteil. Creuarem el poble i agafarem la pista asfaltada que puja al Coll de Jou i a Mariailles fins trobar una cruïlla on agafarem la pista que puja a trobar la caseta de les aigües (cartell indicatiu del recorregut del Riu de les Gorges del Cadí, senyals de pintura groga).
Seguirem el camí que volta la caseta per la cara nord (està fressat i senyalitzat) i ens porta a trobar el Riu. El camí el va resseguint i està equipat amb palanques que ens permetran anar pujant a estones per un costat i altres per l'altre costat.
Mentres aneu pujant per dins de l'engorgat cal estar alerta: el riu està ple de petits salts i gorgs que són una preciositat. En arribar a dalt i quant l'engorgat es va fent més estret, cal que deixeu vàries vegades el camí i us acosteu a sobre del riu per gaudir dels millors gorgs. El punt final és la gran cascada del Cadí ( no es permet continuar més).
La tornada la farem desfent el camí fins al poble de Casteil i aquí anirem per la carretera( algun tros el farem per el camí antic, senyals de pintura groga) fins al poble de Vernet.
A l'engorjat del Cadí, no feu cas del GPS, queda molt enclotat i la senyal no és bona, dona errors de Kilometratge i d'altures per el rebolts. Els Km. dels track crec que són correctes, però no l'ascensió acumulada que serà aproximadament d'uns mil metres.

Cartografia I. G. N. , mapa 2349 ET Massif du Canigou.

• albertkangui Jun 16, 2015

• Photo of Reguitzell

Reguitzell Apr 15, 2017

Hola Jordi.

Quan parles de palanques per creuar el riu, et refereixes a ponts per on s´hi pot passar bé i caminant? T'ho demano perquè acostumo a portar la meva gossa a les sortides q faig, i abans d'anar-hi voldria assegurar-me que no hi hagi algun pas compromès que ella no pugui fer.

Agraït,

Joan

• Photo of JORDI FREIXA SALA

JORDI FREIXA SALA Apr 15, 2017

En el enllaç " veure mes ", tens les fotos en les que podràs veure les palanques i valorar-les.

• Photo of Reguitzell

Reguitzell Apr 16, 2017

Moltíssimes gràcies Jordi.
    Se m'havia passat per alt l'enllaç. Tot controlat.