Uploaded August 28, 2014

Recorded August 2014

1.7
3.4

near Alcudia de Veo, Valencia (España)

La ruta comença a Veo, localitat integrada dins el terme municipal de l'Alcúdia de Veo. Prenem des d'allà el GR-36 en direcció a Aín. Baixem fins el llit del riu Veo (Anna), pels voltants de la Font de la Pistola, i ascendim el Coll de Veo. Fem cap a una pista de terra i seguim les marques del GR. En el següent encreuament, uns cent metres més endavant, ens apareix una pista a la dreta marcada amb senyals de SL. La prenem i comencem a pujar. Finalment la pista s'acaba i es converteix en un estret caminet que ens condueix fins el cim de la penya de la Campana (667 m.s.n.m.). Observem moltes restes del que pareixen ser antics cercats en aquest últim tram. En el cim d'aquesta muntanya s'ubiquen els emissors de TV que donen cobertura a Aín, Veo i l'Alcúdia de Veo.
Comencem la baixada per una pista marcada també amb marques del mateix SL. Passem pel costat d'un piló d'homenatge a un tinent coronel franquista mort el 1938 i baixem fins que s'acaba la pista en un hort. A partir d'aquest moment, seguim un estret caminet i pràcticament per la paret inclinada d'un turó de les Torques, fem cap a la Cova de l'Onder, un dels refugis més importants de rates penades de tot el País Valencià. Baixem seguint la nostra intuició fins una pista on retornem a les marques del SL, però les ignorem i eixim a la carretera CV-223.
Per a no anar tota l'estona fins l'Alcúdia de Veo per la carretera, provem sort per una pista que arranca del costat dret de la CV-223, en la zona coneguda com la Foia de Morón, a prop del barranc dels Morts. No té eixida i ens toca tornar enrere i reincorporar-nos a la via d'asfalt. Poc abans d'aplegar a l'Alcúdia, tombem a l'esquerra i ascendim per una pista que dóna al carrer de la Serra d'Espadà. Baixem fins a la plaça Cantón, i per damunt del pont sobre el riu Veo (Anna) apleguem al senyal de GR-36, direcció Veo. Agafem aquesta senda i, per camí primer, per damunt d'una sèquia després i per camí finalment fem cap a la població des de la qual havíem eixit, i donem per finalitzada la ruta.
River

Sèquia

• Photo of mavigote

mavigote Mar 16, 2015

Donde pone " basot sin salida", si que hay una senda que te lleva al barranco y luego sales por la senda que pasa por la cueva y fuente de toro, directamente a Alcudia

Es una senda bastante cutre, pero senda. Está marcada con montones de piedras.

• Photo of Camins en la natura

Camins en la natura Mar 18, 2015

Gràcies pel teu comentari.
    La veritat és que quan vaig arribar a aquell punt no vaig vore cap senda a primera vista i vaig decidir tornar enrere. Segurament va ser perquè, com dius tu, deu ser un camí que no es veu si no coneixes massa bé la zona.