Moving time  3 hours 23 minutes

Recorded August 2018

2.0
4.0

near Setcases, Catalunya (España)

Sortim de l’estació d’esquí Vallter 2000, a 2112 metres, tot seguint les marques del GR-11.6 que és la variant en direcció a Molló del GR-11.
Enfilarem amb fort pendent pel Clot de la Portella de Mentet, fins la cota 2290, a l’encreuament amb el torrent, girant després 90º a la dreta, per encarar cap la Portella de Morens.
A l’arribar al Pla de Coma Ermada, trobarem un rètol trencat que indica “Roca Colom” i també l’indicador del GR, trobant ja un camí més planer que ens mena cap la Portella de Morens.
Aquesta collada és tant ampla que no té un punt definit, i caminant còmodament, arribem al Puig de Coma Ermada, es baixa una mica fins la Collada de la Llosa per tornar pujar, ara fins el Puig de la Llosa, i tot carenejant passem pel Coll de Concrós, Puig de Roques Blanques, Portella del Callau.
Ara ja només cal enfilar el llom que ens porta al cim de Roc Colom, coronat amb paret seca de pedres per resguardar-se del vent i un rètol amb un colom.
Baixem per la part nord fins trobar el sender dels Plans de Campmagre fins la Portella del Callau i allà ens desviem cap la dreta per pujar als Rocs Blancs, on al seu ample cim es veuen unes 8 fites de pedres amuntegades, de més de 1,50m. d’alçada.
Retornem cap el sender que em deixat abans i que ja no deixem fins arribar a Vallter de nou.
Parking

Sortida

Estació d'esquí Vallter 2000

Pla de Coma Ermada

Mountain pass

Portella de Morens- 2387 m.

Puig petit de Coma Ermada

Puig de Coma Ermada

Cresta ampla que ajunta els dos petits cims.

Collada de la Llosa

Pedres blanques a la Collada de la Llosa

Puig de la Llosa

Aquest cim pertany a 3 termes, que son la comarca del Conflent, comuna de Mentet i el municipi de Setcases

Carenejant

Coll de Concrós

Puig de les Roques Blanques

Portella del Callau

Situada entre les Canals dels Estanys pel cantó de Setcases i de Morens per la banda de Mentet

Roca Colom-2506 m.

Roc o Roca Colom, també anomenat Marfaig pels francesos, és el punt més alt de la ruta d'avui. La pujada es fa per un camí ben fresat i ofereix una vista de l'entorn, amb les muntanyes del circ d'Ulldeter, el Pic de la Dona, la Portella de Mentet, el Puig de Coma Ermada i, als peus, el circ del Concròs. Pertany al circ del Concròs, on conflueixen la carena principal del Pirineus que baixa del Canigó, punt de trobada de les valls dels rius TEC, TET I TER.

Sender

Camí als Plans de Campmagre.

Rocs Blancs-2439 m.

Petit puig situat entre el rec de Coma Ermada i la ribera del Callau, que com a curiositat és coronat per varies fites de pedres, molt altes.