Uploaded October 1, 2019

Recorded October 2019

1.7
3.4

near Setcases, Catalunya (España)

Caminada que dona la volta al circ d’Ulldeter, amb sortida des de l’aparcament de l’estació d’esquí de Vallter 2000, començant a pujar cap a la portella de Mentet, des d’on hem pujat al pic de la Dona, gaudint de molt bones vistes sobre la reserva natural de Mentet, les planes del Camp Magre i el massís del Canigó.

Baixem d’aquest primer cim, anant cap al puig d’Ombriaga, un conjunt de roques amb poc desnivell, que creuem pel mig per arribar tot seguit al coll de la Geganta, encreuament dels camins que van direcció Bacivers, Ras de Carançà, Bastiments o Vallter. Continuem endavant i desprès de passar per la zona de l’Esquena d’Ase, encarem la pujada al cim de Bastiments, a on arribem deprès de pujar per un seguit de petites llaçades.

Arribem primer a la creu indicadora del cim de Bastiments i tot seguit, anem al vèrtex geodèsic i a la carena nord, on hi ha un piolet i un esquí. En tot el tram dalt del cim, podem gaudir de molt bones vistes sobre les comes del Freser, Bacivers i Mitjana, així com un gran nombre de cims, entre els que podem distingir, el Canigó, Costabona, Roca Colom, Coma Ermada, Borregues, Pastuira, Balandrau, Taga, Torreneules, Puigmal, Infern, Fresers, Torreneules, etc.

Comencem la tornada baixant ràpidament, per la dreta tartera, al coll de la Marrana, encreuament de camins per on passa el GR-11, seguim baixant i anem al pla d’Ulldeter, on neix el riu Ter i antigament hi havia el refugi, fins que arribem a la zona de les instal·lacions de l’estació d’esquí, on seguint per trams de pista arribem amb poca estona al punt d’inici d’aquesta preciosa caminada.
Parking

Sortida i arribada - Vallter 2000

Desvio a la portella de Morens

Portella de Mentet

Pic de la Dona

Puig d'Ombriaga

Coll de la Geganta

Cim de Bastiments, la Creu

Cim de Bastiments

Coll de la Marrana

River

Ull de Ter, naixement del riu Ter i Xalet Vell, ruïnes de l'antic refugi d'Ulldeter