1.2
2.5

near El Serrat, Ordino (Andorra)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.
També recordeu que si us descarregueu el TRACK i el vostre GPS admet més de 500 punts (actualment tots el GPS admeten 10.000 punts, només els vells Gps Garmin admeten un màxim de 500 punts) cal que seleccioneu la opció de Ruta Original conjuntament amb la d'Incloure també rutes i punts d'interès que es mostren sobre el mapa. D'aquesta manera us serà mes fàcil seguir l'excursió.

Sortida- arribada:L'últim aparcament de l'estació d'Esqui de Vallnord-Arcalis.

Aquesta excursió la va fer la GECA de St. Esteve d' en Bas el dia 24-07-16. El temps efectiu va ser de 3,43 hores.
Sortirem per la cara de Ponent de la cafeteria, tot pujant en direcció al nord. A pocs metres trobem una cruïlla (pal indicatiu). Anirem per el camí (és fressat i senyalitzat amb pintura groga) que marxa a Llevant. Passarem un petit coll i baixarem una mica per trobar la primera cruïlla.
Anirem pel camí que baixa en direcció nord. De seguida trobem una nova cruïlla (pal indicatiu). Aquí anirem pel camí que marxa tot pujant en direcció al nord-oest fins arribar a sota de la Serra de Tristaina on el camí gira a Llevant.
En arribar a un punt, on el camí vol començar a baixar fortament en direcció al sud-est (estem casi a sota del Port del Estany Forcat i per la cara nord tenim una gran fita), deixarem el camí i marxarem per sobre de la zona herbada intentant seguir un petit rastre que marxa en direcció al nord-est a trobar la canal herbada per on pujar el Port de l'Estany Forcat.
Un cop a dalt, anirem pel caire de la muntanya en direcció al nord-est, per pujar al cim del Tristaina. En aquesta pujada passarem per un punt on caldrà fer una petita grimpada. La baixada la farem desfent la pujada en uns 50 metres del cim on trobem una gran fita que ens senyala el camí de baixada (és fressat, té fites i senyalització de pintura groga). Aquesta baixada té punts força drets però fàcils de fer.
En arribar a a una zona més planera ens trobem amb el camí del GRT (pal indicatiu, senyals de pintura vermella i blanca) . El seguirem fins arribar a la punta sud-est de l'Estany Primer de Tristaina. Aquí agafarem el camí que puja primer en direcció sud i després gira a a ponent per anar a trobar la cruïlla del camí que hem fet a l'anada. Ja només restarà desfer el camí de l'anada fins a l'aparcament.
També podeu veure: Pic de Tristaina - Port de l' Arbella - Estanys de Tristaina ( Andorra)

Punta de Peiraguils-Pic de l'Estany Forcat- Pic Costa Rodona-Pic de Tristaina- Estanys deTristaina

Cartografia Editorial Alpina, mapa Andorra.

Cruïlla Tristaina

Cruïlla Port

• Photo of carmemartinezgriera

carmemartinezgriera Aug 20, 2016

Molt bona alternativa a la via clàsica!!Guapissima.Gràcies

• Photo of jordisiol

jordisiol Sep 1, 2018

Bona ruta circular amb unes vistes espectaculars. Felicitats