Uploaded February 25, 2018

Recorded February 2018

0.8
1.5

near Vallirana, Catalunya (España)

Aquesta és una ruta molt senzilla, sense quasi desnivells, que permet donar un tomb pel Fondo de la Vall d’Arús, dins del terme de Vallirana, un cop acabades les cases de la Selva Negra.

L’element més important que visitem és el Polvorí. Havíem llegit que la cavitat era gran, però una cosa es que t’ho expliquin i l’altre és que ho vegis. Impressionant.

Visitem també un element molt singular del patrimoni d’aquestes terres i que et fa caure l’ànima als peus: Sant Silvestre. D’origen preromànic, com es veu clarament en el seu absis, es troba en un estat que qualificar de lamentable és poc. No ens podem permetre perdre un monument com aquest!

I ja podíem buscar el gran roure de Sant Silvestre... si feu la ruta passareu pel que queda del seu tronc tallat, just sota l’ermita. Va tombar-se i es va escaixar.

Tota la ruta et deixa un regust agredolç.

Dolç, doncs és un espai natural singular molt proper a la capital. Dolç, per la riera amb els alts plàtans. Dolç, per l’esplèndid forn de vidre amb les parets interiors convertides en ceràmica. Dolç, per les altes penyes dels voltants. Dolç per la bonica cabana de pedra. Dolç per la bestialitat del Polvorí. Dolç, pels amable passejadors dels gossos que es troben a Can Bugunyà. Dolç, pels arbres fruiters.

Agre, pels espais en runes o mal conservats que també vas trobant (l’ermita, la font, el pont, una cabana, un altre forn...).

I si voleu caminar més, la Penya del Moro o el Puig Vicenç els teniu ben a prop. Però com diem al principi, aquest ruta d’avui és per estirar les cames.

En tot cas, que us agradi fer la descoberta.
Salut i botes.
www.ambotes.com

• Photo of Leyden

Leyden Sep 12, 2018

Ruta fácil pero no por ello menos interesante.

• Photo of Ambotes

Ambotes Sep 13, 2018

Gracias Leyden!
    Como muchas veces decimos, no hace falta ir muy lejos para disfrutar de un buen paseo ... que además tiene rincones que sorprenden.