Uploaded July 15, 2018

Recorded July 2018

2.7
5.4

near Vallfogona, Catalunya (España)

Avui anem a la comarca del Ripollès, concretament al petit municipi de Vallfogona de Ripollès per fer una ruta fresqueta i si és possible, amb remullada final a les aigües del Torrent de la Masica.

Deixem el cotxe aparcat al costat de la Plaça de la Vila per començar baixant a visitar el pont medieval que ens permetrà creuar per primera vegada el riu, seguim caminant per senders al costat del riu fins a passar un segon pont més senzill, just després del qual hem de tornar uns metres enrere per seguir les marques circulars de color lila que de moment ens indiquen la ruta.

Aquest sender ens acabarà portant a creuar una carretera i seguir per pista asfaltada fins arribar a uns terrenys d'acampada anomenats Ciutadia, aquí el camí es una altra vegada corriol fins a tornar a sortir a una pista, en la qual trobarem la Font dels Burros, i la qual seguirem fins trobar la desviació senyalitzada a l'esquerra a Santa Magdalena de Cambrils.

D'aquest tram només dir que gaudiu de la vegetació i les vistes quan es pugui, passareu per la masia de Puigvassal on el sender es tornarà pista durant una mica més d'un quilòmetre per després tornar a camí estret que anirà creuant en alguns punts la pista fins arribar a Santa Magdalena, atenció al track ja que en algun punt no és tan obvi el canvi de direcció. Aquest tram és el més dur per la forta pujada fins als 1550 metres que és on es troba l'ermita.

Ara i fins arribar al Torrent de la Masica és un camí força agradable sense grans desnivells on podreu gaudir del passeig, això si penseu que arribarà un punt que deixareu les marques grogues i blanques que porteu des de el principi, nosaltres ens vàrem despistar i ens va tocar tornar enrere per agafar la ruta correcta.

Hem arribat a la part final que és la que baixarem al costat del torrent, el camí aquí no té pèrdua està indicat perfectament i també ens indiquen els llocs interessants de fotografiar, així com altres punts d'interès que nosaltres no hem visitat per falta de temps , una de les petits tenia una festa de pijames i cal tornar aviat. He marcatge tots els punts que he fotografiat com “salt” encara que ja veureu que alguns ho són més que altres.

Ens quedarà passar pel costat de la Font de la Tosca, una impressionant formació rocosa de la que salta l'aigua fins a caure al costat de la pista, per dins de la qual podrem passar i que sens dubte serà el punt més impressionant de tot el nostre recorregut

L'única pena ha estat que el torrent baixa amb poc cabal però tot i així hem fet un esforç d'imaginació i gaudit el que hi ha, deixant per a un altre dia tornar a una època de més pluges per veure aquest paratge en tot el seu esplendor.
Parking

Aparcament

Refuge

Cabana

Coll de la Creu de l'Espinal