Uploaded August 12, 2019

Recorded August 2019

2.3
4.7

near Vallfogona, Catalunya (España)

03-08-2019

Comencem la caminada als afores de Vallfogona del Ripollès, en el (S) dels Quintans del Trull sota una torra elèctrica i a prop del torrent de la Masica.
Iniciem la ruta pel costat del torrent en direcció (S), amb poc temps trobem la font de la Tosca i el saltant de la Tosca del Pinetar, curiosa formació de pedra tosca condicionada per passar-hi per dintre.
Seguint per la pista, passem pel costat de l'antic refugi Solà i Cortals ara en desús, en la següent giragonsa deixem la pista per agafar el corriol que segueix pujant pel torrent, i en poc tros ens desviem per visitar l'Era de batre d'en Paixana. Remuntant el torrent tornem a desviar-nos per veure la Balma del Boer, el Gorg de Baix, el Gorg de Dalt i altres.
Per últim fem la visita al Salt del Bisbe, deixem el torrent i pugem als Plans de Ginebret on trobem una pista que ens porta al pla del Tabac. En aquest punt trobem el corriol carener o el PR-C59 que va del Castell de Milany a Santa Magdalena, ens dirigim al(E) a trobar el coll de la Creu de l'Espinal i seguint la carena, fins a l'Ermita de Santa Magdalena de Cambrils.
La baixada la fem per la carena de la Serra de Planissars, travessant i seguint alguns trams del camí de Sant Julià, passem pel costat de Cal Puigvassall, la Bauma i la Font dels Burros on agafem el corriol que baixa al Salt del Torrent de la Bauma.
En l'àrea d'acampada seguim la pista que ens porta al Pla del Trull i en el punt de sortida del matí.