Uploaded March 7, 2017

Recorded February 2017

2.1
4.2

near Vallfogona, Catalunya (España)

Sortida i arribada a la casa de pagès el Trull. Aquest mas es troba a la riba esquerra del riberal de Vallfogona. Venint del centre del poble, i després de passar l'aigua amb l'ajut d'un passallís, a la vora dreta del camí cimentat hi ha espai per a un parell o tres de vehicles. Veurem el mas Trull a uns 50 m. davant nostre.
Aquesta volta s'inicia tot seguint el PR C-59.2, un clàssic d'allò més. La ruta ens porta, només de començar, a creuar el riberal de Vallfogona per unes passeres habilitades a l'efecte. Hi ha dies que un s'ha de mullar els peus.
El camí continua en dirección a can Ciutadia i encara el torrent de la Bauma. Seguim la riba esquerra i, poc abans de la font dels Burros, creuem un pontet per arribar a l'entrada del camping la Bauma. En aquest punt el PR ( ben senyalitzat ) gira a l'esquerra per enfilar-se amb ganes per una pineda vermella.
Esbufegem per espai de mitja horeta i som a Puigvassall, lloc on abandonem el guiatge de les marques grogues i blanques del PR. A l'arribada a Puigvassall veurem, en una roca de considerables dimensions situada al costat d'un arbre gran( foto ), unes indicacions de color groc viu que ens atansem a baixar als prats inferiors de la masia.
Aquest sector de la marxa, fins a l'arribada de nou al torrent de la Bauma, està molt ben senyalitzat amb pintura i pals amb boles pintades. És un indret de gran bellesa on el bosc combina el pi i la fageda amb gran saviesa.
Un cop arribats al torrent de la Bauma canviem de color : deixem el groc i agafem el vermell.
Ara anem per unas velles i atrotinades pistes de treballar a bosc. Aviat, després de creuar, un cop més, un curs d'aigua, enfilem una ascendent i abandonada pista que puja a Llestenosa.
Arribem a Llestenosa i podem veure que es tracta d'un mas en plena activitat ramadera.
Passat el mas, agafem dirección sud i seguim l'antiga connexió de carros que unia els masos de Llestenosa i can Barraca situats a banda i banda del profund barranc que forma el torrent de la Masica.
Ja molt aprop del torrent deixem el camí principal i continuem per un de secundari que festeja en pujada la riba dreta del torrent. En aquest punt, lloc més alt de la nostra marxa, es troba la confluencia d'una sèrie de petits recs que inicien la conformació de la Masica. Travessem a la riba oposada del torrent i davallem per un bon camí fins a ser de nou a la pista carretera. En aquest lloc trobem rètols indicadors que ens porten ran de l'aigua. El camí de baixada és molt conegut i transitat. Està molt ben senyalitzat amb pals que indiquen els llocs d'interès fotogràfic i plafons informatius. Abans d'acabar, ja en l'últim km., podem gaudir de la font de la Tosca i el seu entorn, teuleria inclosa.
Salut i bona marxa.

22-FEB-17 11:54:47AM

22-FEB-17 12:58:18PM

Sortida i arribada.

En aquest indret hi ha una mica d'espai just passat la riba esquerra de la riera de Vallfogona. Dos o tres vehicles, no més.

Riberal de Vallfogona.

Pas de l'aigua per unes passeres de pedra habilitades a l'efecte. En époques amb molta aigua poden ser colgades pel corrent.
Waterfall

Torrent de la Bauma.

En aquest indret hi ha un saltant i un pontet que ens ajuda a travessar l'aigua.
Camping

Camping.

Camping la Bauma. De caire natural és una instal·lació molt tranquil·la.

Puigvasall.

Mas en plena activitat. En l'actualitat fan obres i es dedicaran a fer fromatge. Que els hi vagi bé.
Wildlife sighting

Rec de Camulada.

Recó molt poc visitat. Paga la pena atansar -s'hi.

Rec del Pla.

Un dels molts cursos fluvials d'aquesta zona.

Rec de l'Espinal.

Una mica més d'aigua.

Llestenosa.

Mas ramader. S'ha de tenir cura de no molestar el bestiar.

Rec de la Font del Bisbe.

Rec afluent del torrent de la Masica es troba entre el mas de Llestenosa i la part superior del torrent de la Masica. Circulem per l'antiga pista carretera que unia Llestenosa i can Barraca.

Repetim el 17.
Information

Part superior del trrent de la Masica.

Punt superior del torrent. Pugem per la riba dreta i baixem per la riba Esquerra. Hi ha molt bon camí en tot el trajecte.

Rec de l'Obiol.

Curta aportació fluvial del Puig de l'Obiol.

Camí carreter.

A la part superior del torrent de la Masica es troba el camí carreter que unia els masos de Llestenosa i can Barraca.
Parking

Parking.

Lloc amb força aparcament situat davant de l'inici del corriol que puja al torrent de la Masica. És ideal per a persones que no caminin gaire i per a infants i gent gran. Des d'aquest lloc es pot visitar el torrent ( anada i tornada ) amb cosa de 4 km.