Moving time  4 hours 18 minutes

Recorded June 2019

2.7
5.4

near Vallfogona, Catalunya (España)

La ruta discórrer pel mig de fagedes, cosa que, fa que sigui força ombrívola, i, pot ser una bona ruta per fer-la durant l'estiu, malgrat que hi hagi pocs punts d'aigua. Les imatges de l'entorn son fantàstiques i al retornar al punt de sortida, albirem a la llunyania la figura majestuosa del Pedraforca

Accés al punt d'inici: Sortida des de Lleida, agafar Autovia direcció a Barcelona, a Cervera, agafar la C-25 i a l'alçada de Vic, agafem C-17 en direcció a Ripoll, a la població de Ripoll, agafem la carretera N-260a en direcció a Vallfogona de Ripollès, transcorreguts uns 11 km arribarem a l'esmentada població.

Itinerari:
L'itinerari no té cap dificultat perquè està molt ben senyalitzat i durant el primer tram discórrer per un sender amb doble marcatge, malgrat aquestes indicacions, seguint l'itinerari de marca groga/blanca, podreu fer tot aquest recorregut. No obstant això, els 5/6 primers quilòmetres fins arribar al Castell de Melany, son de pujada constant.

L'objectiu del dia és el Castell de Melany i Santa Magadalena, amb dos objectius estan inclosos en la llista dels 100 cims, en el Castell de Melany, trobareu un punt geodèsic, en canvi, en l'ermita de Santa Magdalena no hi ha punt geodèsic, però, s'inclou en la llista per l'altura on es troba ubicada.

Cal que tingueu en compte que molta part del recorregut té tanca de separació amb filferros i us trobareu amb trams que cal passar a l'altre costat per seguir el sender, per tant, val la pena que aprofiteu els passos que hi trobareu perquè sinó, haureu de passar pel mig dels filferros, com ens ha passat a nosaltres.

La part majoritària de l'itinerari és força ombrívola perquè passa pel bell mig de fagedes, per tant, és un bon recorregut per fer-lo durant l'estiu, malgrat que hi hagi pocs punts d'aigua.

El recorregut ha estat gravat pel wikiloc del mòbil, cosa que fa que hi pugui haver disparitat de dades respecte al recorregut i desnivell a les obtingudes per un Garmin.
Parking

Pal senyalitzador Vallfogona de Ripollès

Castell de Milany GR-151-1

Pont mediaval

Castell de Milany 6 km

Vallfogona del Ripollès

Castell de Milany-Girar a la dreta i seguir la pista

Castell de Milany 1526 m.

Ruins

Castell de Milany

Information

Panell Serres de Milany-Sta. Magdalena-Puigsacalm-Bellmunt

Vallfogona de Ripollès ( per Sta. Magdalena de Cambrils)

Collet de l'Amorriador 1499 m

Information

Girar abans de la tanca metàl.lica

Marques grogues/blanques

Sta. Magdalena i collet de la Creu de l'Espina 1414 m

Serrat dels Belitres

Arbre amb el cartell indicatiu de la situació

Fageda

Coll de Trevija

Cal passar pel pas que permet fer la tanca i seguir l'itinerari per la banda dreta de la tanca metàl.lica , és a dir, la tanca ens ha de quedar a la nostra esquerra

Planell

Santa Msgdalena

Ermita d'estil romànic que s'hi venera una antiga imatge gòtica d'alabastre ,

Santa Magdalena (1547 m)

La seva alçada la fa una talaia de primer ordre i per aquest fet forma part de la llista de 100 cims de la FEEC.

Vallfogona de Ripollès

Tanca filferro i sender retorn marques groc/blanc

Fageda

Masia Puigvassall

Càmping Mas de la Bauma

Dels Burros

Pont que travessa el torrent de la Bauma

Pou de gel

Salt d'aigua del Torrent de la Bauma

Bungalows

Pont mediaval

Pont Medieval

Esglèsia

• Photo of Lloroblau

Lloroblau Nov 18, 2019

Aquest dissabte 16 de novembre hem tingut un regal d'amistat, companyia, vegetació, metereologia i natura.
    La volta des de Vallfogona fins al Catell de Milany passant pel torrent de la Masica és preciosa. Molt recomanable. La fageda estava imponent, l'aigua (encara que una mica escassa) baixava pel torrent i ens regalà uns salts d'aigua molt bonics. El fred era ben viu i vam trepitjar, gairebé tot el dia, fulles gelades i prats blancs. La guinda fou els "llacets de gel" que vestien els àlbers i els faig a tocar del castell. Malgrat ser les 2 del migdia la humitat, el vent i el fred van col·locar petits llacets orientats a sud cap a Bellmunt.