Uploaded August 4, 2018

Recorded February 2018

2.4
4.9

near Espadilla, Valencia (España)

Ruta que consta de tres parts ben diferenciades:
La primera part enllaça els pobles de Vallat, Argelita i Toga seguint el GR-333 que des de Vallat puja a buscar el camí real d'Aragó i baixa a Argelita pel camí de Llucena, tot per camins de ferradura o pistes bones, netes i de bon peany. Des d'Argelita continua a Toga pel camí vell de ferradura que unia els dos pobles, també en bon estat.
La segona part continua des de Toga per los Planos cap a Vallat, tota ella es pot fer per camí asfaltat però nosaltres vam fer un tram vora riu per fer més camí de terra.
La tercera part és més aventurera i hom pot estalviar-se-la continuant pel camí de los Planos que ix a la carretera i seguint carretera a Vallat. L'altra opció (la nostra) és travessar el riu sota el molino de la Carmelitana i continuar per una vella pista que porta a Vallat. En este cas com que hi havia una part molt plena d'aigua vam optar per eixir i fer la Riscla de las Campanas. L'únic tram difícil és la Riscla de las Campanas, el tram del riu només té la dificultat de trobar-nos aigua i haver de banyar-nos els peus.
Més informació a l'enllaç:

Parking

vallat

Eixim per la Santa Cruz a la part de dalt del poble.
Mountain pass

el mas blanco

Collet i encreuament de camins. Ací enllaça el camino de Aragón amb el "camino real de Aragón a Onda", assegador que recorre per dalt les serres, i també amb el vell camí d'Argelita a Ribesalbes. Ara molts d'ells són pistes. A la vora passa la carretera d'Argelita a Llucena.

recte a Argelita

Esquerra a Vallat pel camí vell

argelita

Passem per la banda de baixa del poble.
Bridge

barranco de los conchones

Cal abandonar el camino de la Huerta i seguir per la dreta el camino de Toga. Un poc més amunt hi ha caixes d'abelles en temporada.
Mountain pass

collado del cerro

Per la dreta puja un camí cap a la Herradura de San Jaime pel Cerro.

fuente caliente

Hi ha taules i un llavador. La font no té quasi aigua perquè està desviada al poble.

toga

Travessem el poble entrant pels llavadors i la fuente Caliente (que té aigua), passant sota les restes del palau d'Abu Çeit i per la plaça de l'església. Eixim pel frontó.
Archaeological site

ermita de san juan

No tardarà molts anys a acabar de caure.
Ruins

molino de la carmelitana

Abans d'arribar podem seguir per l'esquerra a eixir a la carretera i per ella a Vallat. Per davant del molí continua el camí a Espadilla passant per l'ermita de San Roque. Cal travessar el riu un poc per baix del molí.

esquerra

Després de travessar el riu es pot seguir per una vella pista que a vegades està entollada i que duu recte a Vallat (opció recomanda) o seguir el track que trenca a l'esquerra i puja a buscar la Riscla de las Campanas baixant a la carretera per seguir-la fins a Vallat.