jvbas

Recorded August 2019

1.3
2.5

near Incles, Canillo (Andorra)

SORTIDA: És una sortida típica per la Vall d'Incles (Canillo), seguint el riu des de el naixement fins quasi el final quant s'ajunta en La Valira d'Orient pujada per un costat i baixada per l'altre costat del riu.
Arriben al punt de la sortida amb vehicle i aparquem en diversos pàrquings que trobem a voltant de l'entrada de la sortida.

DIFICULTAT: És una ruta fàcil tant en l'àmbit físic con tècnic, la part que té més dificultat és el camí de baixada del pont al restaurant però és fàcil gràcies a les ajudes que hi han posat.

RECORREGUT: la ruta comença en el cartell que indica la Vall d'Incles entre els pobles d'El Tarter i Soldeu, comencen la ruta pel camí asfaltat per al costat esquerre del riu fins a arribar a l'aparcament del restaurant que trobem quant acaba el camí l'asfaltat, allà passem a pujar pel costat dret, fent que la sortida es converteixi amb un 8 i en arribar a dalt al començament del riu Incles on s'ajunten el riu de Juclar i el riu del Sisqueró creuem el pont en una zona de pícnic amb la font de Travenc, i baixem pel camí que gràcies als passos i ajudes artificials es fa facilment, tot hi ser el lloc més difícil de la ruta fins al restauranta la cruïlla agafem per baixar pel camí d'obac i en el seu recorregut trobem diversos cartells informatius de la vida a la vall.

LA VALL D'INCLES: és un dels paratges naturals privilegiats que Andorra ofereix al visitant. Està situada entre els pobles del Tarter i Canillo, i la seva característica forma de u ens n'indica l'origen glacial. Oberta a l'inici, la vall permet copsar de primera mà la bellesa del paisatge subalpí, i alpí a mesura que ens hi endinsem. Els terrenys de pastura i una munió de bordes disperses acompanyen el visitant fins a arribar al fons de la vall, sempre envoltat d'una flora i una fauna abundants.
Information

Lloc final i començament ruta

Cartell informatiu i Fotos paisatge

Foto paisatge

Foto paisatge

Building of interest

Foto capella i edifici tipic

Cruilla de 4 camins

Camí de pujada despres de la cruilla

Punt més alt de la sortida

River

Riu Incles

Picnic

Lloc de picnic Font i pont de Travenc

Començament camí de baixada

Camí de baixada

El camí ha estat arreglat artificialment per fer més fàcil la baixada

Pasos artificials

River

Riu d'Incles

Information

Pont i cartell informatiu pesca al riu d'Incles

Camí de l'obac i vall d'incles

Font de l'obac d'Incles 2

Information

Cartell informatiu sobre l'herba a l'estiu per sobreviura a l'hivern

Final del camí de l'obac d'Incles