Coordinates 1964

934 f
1.9
3.8

near Vall de Ebo, Valencia (España)

Vertrek op de CV 712 tussen km 20 en 19 in een bocht bij het paneel Puertro de la Vall d'Ebo 540 m, waar rechts ook een wit torentje te zien is.
Even de CV 712 volgen richting vall de Ebo, aan de linkerkant kom je voor bij een ezelboerderij.
Even verder recht een pad in richting "La Figuereta". Het pad gaat snel naar links maar het is de moeite om even verder te gaan tot een enorm gat in de bodem "Avenc Ample".
Even terugkeren en afdalen over een wit/geel gemerkt pad richting Vall de Ebo.
Afslag naar Vall de Ebo
Barranc de l'Inferno
In barranc de l'Inferno
Kruising CV-712
La Figuereta volgen rechts, even een breed pad
Parking in een bocht tussen km 20 en 19 op de CV 712 net voor La puerto de Vall d'Ebo, waar een oude windmolen in zicht komt.
Een gigantische put in de bodem
Dam met gat
Rivier aan boom rechts op
Ruine - Corrals de Pego
Terug breed pad
Rivierbedding onder kurkentrekker
We volgen hier een stukje van de "Catedral del Senderismo" de "10.000 trappen" of de wit/gele PR-CV 147
Afslag naar kurkentrekker, verlaat dus de wit/gele PR-CV bij een wit geel kruis
Een bizarre opeenstapeling van grote rotsblokken, op een spiraalvormige manier geraak je er toch door en op, speciaal!!!