Uploaded October 14, 2017

Recorded October 2017

2.3
4.6

near Porta, Occitanie (France)

Vall de Campcardós des de Porta (Alta Cerdanya-Catalunya Nord)

Magnífica excursió per una vall poc freqüentada en la que hem trobat tot el que veníem a buscar: muntanyes, aigua, pau, silenci i els primers colors de la tardor.

Iniciem la ruta a la zona d’aparcament habilitada a l’altra banda de l’estació de tren de Porta, a tocar del Riu Carol. Diversos cartells ens informen de la ruta i de la zona que visitem avui. Els primers 400 metres són per una pista asfaltada i prohibida a la circulació que, en pujada decidida, ens porta a un repetidor on s’acaba l’asfalt i comença la pista herbada. Tot el camí seguirem les marques blanques i vermelles dels GR7 i el GR 107 (o Camí dels Bons Homes) que coincideixen en aquest tram fins a la Portella Blanca d'Andorra.

Passat el repetidor, el camí s’enfila força però és de bon caminar. Travessem diversos recs i un pas canadenc pel bestiar i, poc a poc, arribem a una porta metàl·lica i un cortal pel bestiar. Uns metres més enllà trobem un pal indicador del Cortal Grasset (1.722 metres). Cap a l’oest, tenim una vista magnífica del Peiraforca, que presidirà tota la pujada.

Des d’aquí el camí no és tan costerut i, sempre paral·lels a la Ribera de Campcardós, anirem guanyant alçada fins el refugi-cabana lliure de Campcardós, molt ben condicionat. Aquesta és la zona més oberta de la vall i ens ofereix magnífiques vistes a est i oest. A més, el remor de l’aigua i els colors de la tardor són una combinació imbatible pels sentits.

Després d’un descans per dinar al costat del riu, seguim la ruta fins els dos estanys de Campcardós, el Petit (pràcticament sec) i, uns metres més enllà, el Gros (amb només un rec d’aigua que el travessa). Tot i la manca d’aigua als estanys, les vistes són brutals en totes direccions.

Seguim amunt per un corriol molt fressat, i envoltats de neret, fins assolir una gran esplanada herbada travessada per la Ribera de Campcardós que va fent nombrosos meandres a la planúria. Al fons de la vall, en direcció a la Portella Blanca, veiem una cascada que, en la distància, apunta espectacular. Ens hi apropem travessant el riu en varies ocasions i, en arribar al peu de la cascada, es confirma la impressió inicial. Remuntem una part de la cascada per l’esquerra i, moltes fotos després, baixem novament al prat I iniciem la tornada per la mateixa ruta.

Un dia esplèndid, en una vall magnífica i en una època de l’any plena de contrastos. Ruta molt recomanable i, tot i que hi ha trams d’un cert esforç físic pels menys acostumats a caminar, si ens ho agafem sense pressa i gaudint de l’entorn, valdrà la pena l’esforç. A més, es pot escurçar o allargar la ruta per adaptar-la a la nostra condició física. En poques setmanes haurem de tornar per mirar d'arribar a la Portella Blanca d'Andorra.

Salut i bona caminada !
Parking

Aparcament i inici ruta

Aparcament i inici ruta.

Foto a l’inici de la ruta.

Foto.

Porta pel bestiar

Porta pel bestiar.

Cortal Graset a 1.722 metres. Pal informatiu

Cortal Grasset a 1.722 metres. Pal informatiu.

Descans a la Ribera de Campcardós

Descans a la Ribera de Campcardós.

Descans i dinar a la Ribera de Campcardós

Descans i dinar a la Ribera de Campcardós.

Refugi-Cabana de Campcardós

Refugi-Cabana de Campcardós.

Cabana de Campcardós, el Punxó i els Pics d’Engorgs

Panoràmica. Vistes a la Cabana de Campcardós, al cim del Punxó (est) i els Pics d’Engorgs (oest)

Estany Petit de Campcardós

Estany Petit de Campcardós.

Estany Gros de Campcardós

Estany Gros de Campcardós.

Ribera de Campcardós

Cabana de pedra

Cabana de pedra.

Trencall. Seguim per l’esquerra

Trencall. Seguim per l’esquerra.
Parking

Aparcament i final de ruta

Aparcament i final de ruta.

• Photo of Elena Bofill

Elena Bofill Aug 15, 2020

Aquesta ruta és una joia i està perfectament detallada! Recomanada al 100%

• Photo of Pitcollonsiamunt

Pitcollonsiamunt Aug 15, 2020

Gràcies pel comentari i la valoració. Salut.