Coordinates 2037

Recorded October 2017

1.6
3.2

near Vaqueira-Beret, Catalunya (España)

Inici de la ruta : 42º 42’ 24.51” N, 0º 57’ 22.56” E

Venint de Vielha quan arribem a Baqueira en una rotonda trobarem un indicador que assenyala ORRI, prenem aquesta sortida i continuem per la carretera. Deixem el cotxe en l’aparcament P1 d’Orri. Davant hi tenim les pistes d’esquí de Baqueira Beret que visibles durant tot el camí
El camí de pujada als llacs el farem per la vall formada a la nostra esquerra per l’Òrri de Tredòs sota el Tuc de Saumet (2461) i per la dreta el Cap de Baqueira (2465) amb una edificació en el seu cim.
Al final de l’aparcament passem pel costat dret d’una caseta “ Guixeta ”, seguim en direcció al bar de sota i podem prendre dos camins, podem seguir rectes cap a la banda del riu (GM 16VAR) o creuem un petit monticle que tenim davant ( foto WP opcions camins ), nosaltres l’anada la fem per l’esquerra i la tornada per la dreta, personalment és més còmode la de l’esquerra. Una mica més amunt s’ajunten i seguim el mateix GM 16VAR, no trobem cap indicació del camí a seguir, ens anem guiant per la traça del GPS fàcil de seguir.
Anem seguint i veurem en una pujada unes marques en el camí on l’herba fa el dibuix típic d’una roda de tractor, veure foto en el WP Rectes fita. Una mica més amunt veurem un corriol pedregós amb unes fites de pedres apilonades que a partir d’ara seran la nostre orientació una bona part del camí.
Anirem en constant pujada seguint el curs del Riu Malo fins que arribem a la presa de l’Estany Baix de Baciver on començarà la volta circular.
Dins del Circ de Baciver que forma aquesta vall, d’esquerra a dreta en sentit horari continuem sota el Tuc de Saumet (2461), Tuc de Bacivèr (2644). Per les Pales de Baciver, que és el que forma les parets del circ sobre els estanys de dalt tenim el Pas de la Ferradura (2629), Tuc de la Marimanha (2679), Pic del Rosari (2607), Cap del Montanyó d’Àrreu (2627), Tuc dera Lança (2658) i sobre la paret d’Escòrnacabre el Cap de Baqueira (2465).
Estem en la pressa a l’inici del Estany de Baix de Baciver. Anem seguint les fites de pedra en direcció a la torrentera que tenim sota el Tuc de Saumet i que porta l’aigua provinent dels Estanys de Dalt de Baciver tot separant-nos de l’Estany de Baix de Baciver. Seguim el curs d’aigua fins que arribarem als Estanys de Dalt de Baciver on veiem la forma arrodonida del Circ de Baciver i els diferents pic que el formen.
En aquest punt els corriols desapareixen sota l’herba, tant sols es veuen alguns petits corriols, però són els formats per les petjades del bestiar. A partir d’ara anirem vorejant el circ seguint la traça del GPS, veient tota una sèrie de petits estanyols tot dirigint-nos cap a trobar el Riu Malo que mitjançant un corriol en baixarà a la seva llera i a l’entrada de l’Estany de Baix.
Aquí el corriol és confús, tant sols hem de creuar dues tarteres (WP Tartera 1 i 2), un cop creuades veiem en front una paret vertical que cau al llac, un cop creuada la segona tartera es puja pel lateral de la mateixa i es trobarà un corriol que porta a passar per sobre de la pared, veure fotos dels WP de les tarteres.
Un cop dalt de la paret continuem pel corriol i arribarem a tancar la circular i d’aquí a la presa on continuarem pel camí d’on hem vingut fins a l’aparcament.

Inicio de la ruta: 42º 42 '24.51 "N, 0º 57' 22:56" E

Viniendo de Vielha cuando llegamos a Baqueira en una rotonda encontraremos un indicador que señala ORRI, tomamos esta salida y continuamos por la carretera. Dejamos el coche en el aparcamiento P1 de Orri. En frente en lo alto tenemos las pistas de esquí de Baqueira Beret que son visibles durante todo el camino
El camino de subida a los lagos lo haremos por el valle forman a nuestra izquierda por el Orri de Tredòs bajo el Cerro de Saumet (2461) y por la derecha el Cap de Baqueira (2465) con una edificación en su cumbre.
Al final del aparcamiento pasamos por el lado derecho de una caseta "Guixeta", seguimos en dirección al bar de abajo y podemos tomar dos caminos, seguir rectos hacia la banda del río (GM 16VAR) o cruzamos un pequeño montículo que tenemos delante (foto WP opciones caminos), nosotros la ida la hacemos por la izquierda y la vuelta por la derecha, personalmente es más cómodo la de la izquierda. Un poco más arriba se unen y seguimos el mismo GM 16VAR. No encontramos ninguna indicación del camino a seguir, nos vamos guiando por la traza del GPS .
Segui,mos y veremos en una cuesta unas marcas en el camino donde la hierba hace el dibujo típico de una rueda de tractor, ver foto en el WP Rectos hito. Un poco más arriba veremos un sendero pedregoso con unos hitos de piedras amontonadas que a partir de ahora serán nuestra orientación en una buena parte del camino.
Iremos en constante subida siguiendo el curso del Río Malo hasta que llegamos a la presa del Lago Bajo de Baciver donde comenzará la vuelta circular.
Dentro del Circo de Baciver que forma este valle, de izquierda a derecha en sentido horario continuamos bajo el Cerro de Saumet (2461), Cerro de Bacivèr (2644). Para las Pales de Baciver, que es el que forma las paredes del circo sobre los estanques de arriba tenemos el Paso de la Herradura (2629), Cerro de la Marimanha (2679), Pico del Rosario (2607), Cap del Montanyó d'Àrreu (2627), Tuc dera Lança (2658) y sobre la pared de Escòrnacabres el Cap de Baqueira (2465).

Estamos en la presa al inicio del l'Estany baix de Baciver. Vamos siguiendo los hitos de piedra en dirección a la torrentera que tenemos bajo el Tuc de Saumet y que lleva el agua proveniente de los Lagos de Arriba de Baciver separándonos de l'Estany baix de Baciver. Seguimos el curso de agua hasta que llegaremos a los Lagos de Dalt donde vemos la forma redondeada del Circo de Baciver y las diferentes cumbres que lo forman.
En este punto los senderos desaparecen bajo la hierba, sólo se ven algunos pequeños senderos, pero son los formados por las huellas del ganado. A partir de ahora iremos bordeando el circo siguiendo la traza del GPS, veremos toda una serie de pequeños estanques dirigiéndonos hacia el final del circo para encontrar el Río Malo que mediante un sendero bajaremos a su cauce y a la entrada del Lago de Baix.
Aquí el sendero es confuso, tenemos que cruzar dos tarteras (WP Tartera 1 y 2), una vez cruzadas vemos en frente una pared vertical que cae en el lago, una vez cruzada la segunda tartera se sube por el lateral de la misma y se encontrará un sendero que lleva a pasar por encima de la pared, ver fotos de los WP de las tarteras.
Una vez arriba de la pared continuamos por el sendero llegando a cerrar la circular y de ahí a la presa donde continuaremos por el camino por donde hemos venido hasta el aparcamiento.

Deixem el Grm 16var i agafem corriol esquerra

• Photo of Rigarpa

Rigarpa Aug 25, 2019

Hola George’77

Gracias por tu valoración.
    Vall d'Aran es uno de los lugares idílicos para el senderismo.