Time  3 hours

Recorded August 2017

1.5
3.0

near es Bòrdes, Catalunya (España)

Preciosa caminada per un dels indrets més espectacular de la Vall d’Aran, amb sortida des de l’ermita de la Mare de Déu de l’Artiga, a on s’hi arriba des d’Es Bordes per una pista asfaltada fins a l’aparcament, on a l’estiu no és permet continuar amb cotxe i s’ha d’agafar un trenet (o pujar a peu) que et puja fins al trencall dels Uelh de Joeu i la plana de l’Artiga de Lin.

Nosaltres hem pujat amb el trenet fins als Uelhs de Joeu, fenomen excepcional per les impressionants surgències i cascada que forma l’aigua provinent de la glacera de l’Aneto que es submergeix al terra al Forat d’Aigualluts. Creuant un pontet metàl·lic i seguint per un camí fresat i ben indicat, hem pujat fins a la sortida de les aigües, per poder contemplar aquests imponents afloraments.

Continuem endavant i desprès de creuar un parell de portal, arribem a les planes de l’Artiga de Lin, esplèndida vall emmarcada per les imponents muntanyes de la Forcanada o Malh des Pois, el Malh dera Artiga i la tuca Blanca de Pomèro, a la que nosaltres en hem endinsat fins a la capçalera per gaudir dels prats verds, les molleres i rierols, així com, els saltants d’aigua que baixant per les canals de les muntanyes.

Arribem a la cabana de l’Artiga i el nou refugi (en construcció) al costat del qual surt el caminet que puja fins al bonic salt del Pomèro, amb un bon cabdal d’aigua. Retornem a la pista, per baixar cap al desvio dels Uelhs de Joeu, on agafem el camí de tornada caminant per dins del bosc i que passa pel Guardader de l’Aigua i la font de Gresilhon, abans d’arribar al punt de sortida.
Parking

Sortida i arribada - Ermita de la Mare de Déu de l'Artiga

Waterfall

Uelhs deth Joeu

Door

Portalades

Artiga de Lin, pla de l'esquerra

Shelter

Cabana - refugi de l'Artiga de Lin i nou refugi en construcció

Waterfall

Salt del Pomèro

Guardader de l'aigua

Font de Gresilhon

• joan68911 Aug 15, 2018

Fantàstica ruta per descobrir una vall majestuosa i un Broll d'aigua únic. Fàcil per fer en família i nens. Qui vulgui aventura no és recomenable nomès per dies feixucs. Uns dels millors llocs de la Vall d'Aran.

• Photo of erill

erill Sep 2, 2018

Gràcies pel comentari i valoració.
    Salut i bones caminades!

• rufinomateosb Sep 26, 2019

Paisaje precioso, apto para ir con niños de 8-10 en adelante con ganas de caminar y disfrutar del paisaje.

• Photo of erill

erill Sep 28, 2019

Gracias rufinomateosb por el comentario y la valoración. Celebro que te haya gustado la ruta.