Uploaded May 26, 2016

Recorded March 2016

2.8
5.6

near El Brull, Catalunya (España)

Ascensió al Turó del Pou d'en Sala, l'elevació més destacada del sector nord-oest del Massís del Montseny, amb excel·lents panoràmiques especialment cap al nord, complementant en aquest cas la ruta amb l'ascensió al sempre concorregut Matagalls, en contrast amb la tranquil·la i solitària primera part de l'itinerari. Es tracta d'un recorregut força agraït, sense dificultats remarcables i de desnivells en generals suaus per terreny assequible, on podrem gaudir d'una variada vegetació i d'àmplies i grandioses panoràmiques en totes direccions (de la Serralada Prelitoral, del Prepirineu i el Pirineu Orientals, de la Plana de Vic...).

La ruta arrenca a prop del punt kilomètric 28'5 de la carretera BV-5031 que comunica el Brull amb Collformic. Allà hi trobarem la font de Riudeboix, per darrera de la qual parteix un costerut i no gaire visible corriol que ens durà fins a les Saleres de Font Pomereta, on trobarem una pista que prendrem cap a l'esquerra uns 50 metres per davallar després a la dreta, cap a la Font Pomereta.

Des de la Font Pomereta prendrem una pista que un kilòmetre més enllà deixarem a l'esquerra per prendre un camí que, després de passar per la clariana del collet de l'Alzina Rodona, ens portarà fins al cim del Turó del Pou d'en Sala, amb amplíssimes vistes cap a la Mola, Montserrat, la Plana de Vic, el Port del Comte, els Rasos de Peguera, la Serra d'Ensija, el Pedraforca, la Serra del Cadí, el Puigmal, el Canigó, el Bassegoda, el Collsacabra, Viladrau, el Mas de la Sala, Sant Segimon...

Desfent part del camí des del Turó del Pou d'en Sala, tornarem a la pista per on havíem pujat per desviar-nos poc després per una altra pista que, després de passar per la cabana de Fontsavellar, ens portarà fins al Collet de Font Pomereta, on progressarem per una altra pista en sentit sud que, en arribar a una cruïlla, prendrem cap a l'esquerra (a la dreta surt la drecera que prendrem a la tornada). Seguint aquesta pista, després de passar pel Turó dels Esqueis, el Pla dels Cincsous i el Pla d'en Bessa, desembocarem al camí de pujada al Matagalls des de Collformic.

Remuntant el fressat camí cap al Matagalls, passant pel Pla de la Barraca, el collet de l'Espanyol i el Coll dels Llops, assolirem el seu ampli cim, amb l'enorme i caraterística creu i grandioses vistes cap al Turó de l'Home, les Agudes, Viladrau, l'Alta Garrotxa, el Pirineu Oriental...

Retornant pel mateix camí, desfarem la ruta de pujada per retrobar-nos amb la pista cap al Coll de Font Pomereta, on prendrem una drecera que ens deixarà a la cruïlla de les Saleres de Font Pomereta, des de la qual davallarem cap al punt de partida, on arribarem després de recórrer els poc més de 18 km i 1000 metres de desnivell positiu d'aquesta variada i gratificant ruta.

Temps real invertit en la ruta amb aturades: 6 hores i 50 minuts.