Uploaded March 17, 2014

Recorded March 2014

1.9
3.9

near Figaró, Catalunya (España)

Deixem el cotxe al Molí de Dalt del Figaró per iniciar la ruta, el primer tram d'uns dos quilómetres discurreix per camí asfaltat, però la prohibició d'aparcar més amunt, fa que no tinguem més remei que fer-los. En tot cas, en aquests primers quilòmetres ens veiem envoltats per l'entorn de masies i ermites, algunes d'elles restaurades i d'altres no tant.

Passàrem a tocar de la Rectoria de Vallcàrquera, ara una escola natura i casa de colònies, així com de varies típiques masies de les faldes del Montseny.

Just passat Vallcàrquera i ja prop de Can Bosc, prenem un trencall a l'esquerra marcat amb un cartell que ens indica que arribarem al Tagamanent. Si fins ara el camí sempre anava pujant, a partir d'aquí i durant poc més de tres quilómetres el camí s'enfila ben dret per uns preciosos corriols, enmig de rouredes i pinedes. Ja arribant a Bellver comencem a veure el Turó de Tagamanent a la nostra esquerra, ens apropem a tocar de la Masia de Bellver i prenem camí descendent fins al Collet de Sant Martí.

Des del Collet de Sant Martí un petit ascens fins al Turó de Tagamanent a 1056 metres d'alçada, on hi trobem un restaurat Castell de Tagamanent i podem contemplar fantàstiques vistes als Pirineus, i un darrere l'altre Els Cingles de Bertí, Sant Llorenç amb la Mola i el Montcau i Montserrat al darrere.

Després d'esmorçar comencem a baixar, el primer tram per corriols no massa complicats fins prop de Can Coll on ja agafarem pista fins anar a trobar el camí de pujada prop de la Rectoria de Vallcàrquera.