Moving time  3 hours 12 minutes

Recorded September 2019

1.7
3.3

near Figaró, Catalunya (España)

TAGAMANENT (1056m) i TURÓ DELS CORBS (929m), des del Veïnat de Vallcàrquera, Figaró - Escola de Natura. Vallès Oriental.

Pujada al Turó de Tagamanent primer per un tram del PR- C 213, i després pel trencall de la carena, passant pel Turó dels Corbs.

A la baixada corriol improvitzat que evita la pista i que no coneixia. Aquest corriol baixa directe fins a Can Terrers / Can Pagà de Vallcàrquera.

Nota: Des de l'Escola de Natura no hi ha cobertura mòbil fins arribar gairebé a dalt de la carena.

****
INICI: El FIGARÓ. Amb el vehicle, seguim els rètols de l'ESCOLA DE NATURA. Aparquem en un revolt, abans d'arribar-hi.

RECORREGUT (en sentit anti-horari):
Iniciem la caminada seguint el PR- C 213 i als pocs metres ens desviem a l'Església de Sant Pere de Vallcàrquera, del s. Xl-XVII. Bé Cultural d'interès local.

Tornem al PR- C 213, que al principi combina trams asfaltats i trams de grava, bo i passant al costat de la Rectoria de Vallcàrquera o "Escola de Natura" de Vallcàrquera, masia restaurada com a casa de colònies

Al costat del camí estan les cases de Cal Vicari, Can Puig, Can Gil, Can Grau o Can Vileta.

Travessem a gual un torrent amb aigua.

Ens desviem abans d'arribar a Can Bosc, per un trencall a l'esquerra. L'anomeno el "Corriol del banc blanc" (actualment sense banc). Hi ha un rètol de "Tagamanent". Si seguíssim recte aniríriem en direcció al Pla de la Calma.

La pujada és constant per aquest bonic sender de molsa, al principi és sotabosc ombrívol, després s'obre, fins assolir la carena, on tindrem bones vistes al Tagamanent i a la masia Can Coll, a l'altra banda de la vall.

A trams és com com pujar per graons, i està indicat amb fites de pedra i senyals de pintura groga. Hi ha un tram de cresta, obviable, doncs el corriol segueix al darrera.

Ens desviarem del camí de senyals grocs per continuar per la cresta, on hi ha un parell de grimpades fàcils, tot i que si anem amb gos és millor continuar pel camí de sota.

Crestegem fins el cim d'una agulla (886m), amb un pas una mica aeri i exposat. Atenció, risc de caiguda! Desgrimpar per la dreta.

Després, ens tornem a desviar per assolir el cim herbat (905m) del davant.

TURÓ DELS CORBS (929m).

Aviat arribem al Parc Etnològic i Restaurant "EL BELLVER", passant per la bassa del Bellver, on enllacem amb el GR-5 que ens durà al COLLET DE SANT MARTÍ.

Iniciem la pujada al turó de Tagamanent, primer visitant les restes de l'Ermita de Sant Martí, al costat del collet homònim.

Assolim el cim del TURÓ DE TAGAMANENT (1.056 metres), coronat pel castell de Tagamanent i l'Església de Santa Maria de Tagamanent, amb excel.lents miradors panoràmics a tot el voltant. Hi ha algun espero rocós per seure i contemplar l'entorn, la immensa vall, amb el Bellit al fons.

Iniciem la tornada. A mitja baixada del Turó, prenem un corriol a la dreta, força desaperçebut, que creua la carretera que va des del poble de Tagamanent al Pla de la Calma, i segueix davallant fins una pista ampla.

El corriol desemboca al Collet de la Creu de Can Coll (cruïlla de pistes).

Seguim durant una estona la vermellosa pista que passa al costat de CAN COLL, fins que veiem un corriol que surt a l'esquerra, en direcció al Sot de l'Afrau.

Molta gent no hi deu passar, doncs moltes teranyines se m'han enganxat a la cara!

El corriol davalla, travessant un parell de pistes transversalment. Passem al costat d'uns taulons i rètol de "Respecteu l'entorn". Al darrer tram cal sortejar un parell d' arbres caiguts.

Fi corriol de baixada, enllaçant amb les cases de Can Terrers i Can Grau de Vallcàrquera, i la pista de l'anada.

Abans d'acabar la ruta, generosa refrescada a la FONT DEL MOLÍ.

Trencall a Sant Pere de Vallcàrquera.s. Xl-XVII. Bé Cultural d'interès local.

Església PR- C 213

Rectoria de Vallcàrquera. Escola de Natura.

Travessem torrent amb aigua

Trencall Corriol 'banc blanc' sense banc

Vistes al Tagamanent i Can Coll

Trencall a carena

Risc de caiguda! Desgrimpar per la dreta

TURÓ DELS CORBS (929m)

El BELLVER, Parc etnològic GR5

Collet de Sant Martí

Espero rocós Turó de Tagamanent

TURÓ DE TAGAMANENT, Ermita i castell

Travessar ctra i continuar corriol avall

Pista

Collet de la Creu de Can Coll (cruïlla pistes)

Can Coll

Trencall: corriol esquerre

Corriol continua (taulons i rètol respecteu l'entorn)

Refuge

Travessar pista i seguir corriol dret avall (arbre caigut)

Fi corriol de baixada. - Can Grau

Font del Molí

• Photo of jclape14

jclape14 Oct 6, 2019

Es molt chula i esta molt be indicada no te pèrdua

• Photo of Sandra ole

Sandra ole Oct 8, 2019

Hola jclape14,

Gràcies pel teu comentari i valoració!